عکس ، بوی بد این حیوانات کشنده است!

به گزارش مجله پزشکی، بعضی حیوانات بوی بدی را از خود منتشر می نمایند؛ این بوی بد میتواند یک مکانیزم دفاعی در برابر دشمن یا شکارچیان باشد.

عکس ، بوی بد این حیوانات کشنده است!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، در بعضی موارد دیگر از این بو برای معین قلمرو خود، دور کردن لاشخور ها از غذایشان یا اسپری کردن ادرارشان بر روی موی خود استفاده مینمایند. ما به معرفی ده حیوان که در رتبه بدبو ترین قرار دارند می پردازیم.

10. هزارپا

هزار پا ها هنگامی که احساس خطر می نمایند به شکل مارپیچ در می آیند و از خود بوی نفرت انگیزی آزاد می نمایند. این بو باعث می گردد شکارچیانشان را از خود دور نمایند. گونه ای از هزار پا ها در هنگام خطر سیانید هیدروژن که یک گاز بسیار سمی است آزاد می نماید. یک هزار پا قدرت کشتن شش موش را دارد. بعلاوه اگر 100 هزار پا همزمان این گاز را فراوری نمایند قادر هستند یک انسان را نیز بکشند!

9. پرنده بدبو

Hoatzin که به پرنده بدبو نیز مشهور است، گونه ای از پرنده های استوایی است. این پرنده در آمازون و منطقه اورینوکو آمریکای جنوبی یافت می گردد. علت نامگزاری این پرنده سیستم گوارش متفاوت آن است. پرنده بدبو تنها پرنده ای است که فقط با برگ درختان تغذیه می نماید. در قسمت جلویی روده این پرنده باکتری هایی برای تخمیر برگ درختان وجود دارد. ترکیب بوی برگ گیاهان و فرآیند تخمیر باعث می گردد این پرنده بویی شبیه به کود حیوانی از خود آزاد کند.

8. سمور اوراسیا (Striped Polecat)

گونه ای راسو است که شبیه به skunk ها در هنگام احساس خطر در برابر شکارچیان، بوی بدی از خود آزاد می نمایند. بعضی گزارش ها حاکی از آن است که این بو تا نیم مایلی هم قابل استشمام است!

7. مورچه خوار کوچک

مورچه خوار کوچک به عنوان یکی از بدبوترین حیوانات شناخته شده است. بوی بد آن ها حدود 4 تا 7 برابر بدتر از بوی Skunk ها است. بوی مورچه خوار کوچکتر تا فاصله 50 متری نیز قابل استشمام است!

6. شیطان تاسمانی

این نوع حیوان تنها در جزیره تاسمانی استرالیا یافت می گردد. شیطان تاسمانی برای حفاظت از محیط زیست خود در هنگام استرس بوی بدی را از خود آزاد می نماید. اما زمانی که شرایط برای این شیطان آرام باشد، بوی بدی ندارد.

5. گاو مشک (Musk Ox)

این پستانداران پشمالو و شاخدار که در قطب شمال زندگی می نمایند، از ادرار خود یک مشک بدبو فراوری می نمایند. این بو صرفا از گاو های نر برای معین قلرمو خود در فصل جفت گیری، آزاد می گردد. هنگام معین قلمرو، اندازه زیادی ادرار همراه با موی بدنشان ترکیب شده و بوی بدی را آزاد می نماید.

4. حشره بدبو

این حشره بد بود در چین، کره، ژاپن و تایوان و در همه منطقه ها ایالات متحده یافت می گردد. در هنگام احساس خطر، این حشره از غدد زیر شکم خود ماده شیمیایی بد بویی فراوری و آزاد می نماید. این بوی بد تا چند سانتی متر در فضای اطراف اسپری می گردد.

3. ولورین (Wolverine)

ولورین ها اعضای خجالتی خانواده راسوها هستند که به ندرت به وسیله انسان دیده می شوند. این راسو ها برای معین قلمرو خود از غدد زیر شکمی ماده شیمیایی بد بویی فراوری می نماید. ولورین ها به جای مانده غذای خود را نیز با این ماده شیمیایی اسپری می نمایند تا بتوانند دور از دست دیگر حیوانات در زیر زمین ذخیره نمایند.

2. سوسک بمباردیر (Bombardier)

این سوسک ها هنگام دفاع از خود یک ماده شیمیایی بد بو و داغ را آزاد می نمایند. این ماده شیمیایی از ترکیب هیدروکینون و پراکسید هیدروژن که در بدن این سوسک ذخیره می گردد، تشکیل شده است. گرمای حاصل از واکنش این دو ماده نزدیک به 100 درجه سانتی گراد می رسد. این ماده علاوه بر بوی بد، باعث آسیب رساندن به پوست انسان نیز می گردد.

1. اسکنک (Skunk)

این نوع راسو سرعت کمی در هنگام فرار از مهاجمان دارد و به این علت از آزاد کردن بوی بد برای از خود استفاده می نماید. این ماده شیمیایی بد بود ترکیبی از سولفوریک است و حدود 15 سی سی در بدن اسکنک ها وجود دارد. این حیوان می تواند بوی بد خود را تا فاصله سه متری اسپری کند و بوی بد ان تا مایل ها دور تر برسد! این ماده بد بو برای انسان ها سمی است و حدود یک هفته طول می کشد تا دوباره در بدن راسو ها فراوری گردد

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 مهر 1401 بروزرسانی: 16 مهر 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1559

به "عکس ، بوی بد این حیوانات کشنده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، بوی بد این حیوانات کشنده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید