عکس های رنگی از شهر استانبول؛ 110 سال قبل

به گزارش مجله پزشکی، در اینجا تصاویری رنگی از شهر استانبول را در زمانی بین 100 تا 110 سال قبل مشاهده خواهید کرد.

عکس های رنگی از شهر استانبول؛ 110 سال قبل

خبرنگاران | عکس هایی که در اینجا ملاحظه خواهید کرد بین سال های 1912 تا 1922 گرفته شده اند؛ یعنی در آخرین دهۀ حیات امپراطوری عثمانی؛ حکومتی که قریب به 600 سال بر آناتولی، قفقاز و سرزمین های عربی خاورمیانه حکومت نموده بود.

به گزارش خبرنگاران ؛ این عکس ها را عکاسان مختلف فرانسوی از جمله فردریک گادامر، آگوست لئون و استفان پاسِت در قالب یک پروژۀ بزرگ بین المللی با عنوان آرشیو سیاره ثبت نموده اند. هدف این پروژه که به وسیله یک بانکدار فرانسوی حمایت می شد، ثبت و ضبط تصاویر و ویدئو هایی از فرهنگ ها و مکان های مختلف جهان بود. عکاسان این پروژه از برترین و پیشرفته ترین امکانات روز عکاسی بهره مند بودند و می توانستند عکس هایی رنگی تهیه نمایند که نسبت به بسیاری از عکس های به جای مانده از آن دوران، کیفیت بسیار بهتری دارند.

در ابتدای قرن بیستم مدت های طولانی بود که امپراطوری عثمانی در حالت ضعف و انحطاط قرار گرفته بود؛ اما شرکت در جنگ جهانی اول و شکست در این جنگ، در کنار جنبش های ملی گرایانۀ ترکی و عربی، نهایتا به فروپاشی و تجزیۀ کامل این امپراطوری منجر شد.

شهر استانبول از اواسط قرن پانزدهم میلادی و پس از تصرف به دست سلطان محمد فاتح، مرکز حکومت عثمانی شد و تا فروپاشی این حکومت همچنان به عنوان مرکز باقی ماند. در سال 1923 و بعد از تشکیل دولت ترکیه، آنکارا به عنوان مرکز نو انتخاب شد.

منبع: فرادید
انتشار: 27 اسفند 1401 بروزرسانی: 27 اسفند 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1633

به "عکس های رنگی از شهر استانبول؛ 110 سال قبل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس های رنگی از شهر استانبول؛ 110 سال قبل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید