فوشیمی ایناری؛ معبدی ژاپنی با هزاران دروازه نارنجی

به گزارش مجله پزشکی، معبد فوشیمی ایناری یکی از زیباترین و باشکوه ترین جاذبه های گردشگری کیوتو به شمار می رود که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

فوشیمی ایناری؛ معبدی ژاپنی با هزاران دروازه نارنجی

معبد فوشیمی ایناری (Fushimi Inari Shrine)، یکی از مهم ترین معابد شینتو در جنوب کیوتو به شمار می رود. این معبد به خاطر هزاران دروازه توری (torii) نارنجی رنگش معروفیت دارد که شبکه ای از جهتهای پشت ساختمان اصلی را پوشش می دهند. این جهتها به جنگل کوه مقدس ایناری منتهی می شوند که 233 متر ارتفاع دارد و بخشی از محوطه معبد به شمار میرود. گفته می گردد این معبد محبوب دارای 32 هزار معبد زیرمجموعه در سراسر ژاپن است.

از میان چندین هزار معبدی که به ایناری، خدای برنج و فراوانی در آئین شینتو اختصاص دارد، معبد فوشیمی ایناری، یک سروگردن از همه بالاتر و مهم تر است. گفته می گردد که روباه ها پیام رسان های ایناری بودند و به همین دلیل تعداد زیادی مجسمه روباه در محوطه معبد به چشم می خورد. این معبد پیشینه ای باستانی دارد و قدمت آن به زمان پیش از انتقال مرکز به توکیو در سال 794 برمی گردد. بنای معبد اصلی در سال 1499 ساخته شده است و دروازه اصلی در دامنه تپه قرار گرفته است.

با اینکه اصلی ترین دلیل بازدید گردشگران خارجی از فوشیمی ایناری، گشتن جهتهای کوهستانی آن است؛ اما ساختمان های معبد نیز در نوع خود مجذوب کننده و دیدنی هستند. در ورودی معبد، دروازه رومون قرار گرفته است که در سال 1589 از طریق رهبر معروف تویوتومی هیدِیوشی اهدا شد. بازدیدکنندگان پس از عبور از در ورودی، به تالار اصلی معبد می رسند؛ جایی که باید با اهدای پیشکشی کوچک، احترام خود را نشان دهند.

در قسمت پشتی محوطه اصلی معبد، ورودی پیاده روی دروازه ی توری قرار گرفته است که با ردیف هایی دوتایی از دروازه های متراکم و موازی موسوم به سِنبون توری (هزاران دروازه توری) شروع می گردد. این دروازه ها که کل جهت را احاطه کرده اند، از طرف افراد و گروه ها اهدا شده اند و بازدیدکنندگان می توانند نام هر اهداکننده و تاریخ اهدا را در پشت هر دروازه مشاهده کنند.

قیمت این دروازه ها از حدود 3600 دلار برای مقدار های کوچک شروع می گردد و تا حدود 9200 دلار برای دروازه های بزرگ ادامه دارد. کوه نوردی تا قله کوه و برگشت از آن حدود دو تا سه ساعت زمان می برد، با این حال بازدیدکنندگان می توانند تا هر جا که مایل هستند بفرایند و برگردند. در طول این جهت، چندین معبد کوچک با تعدادی دروازه توری کوچک وجود دارد که بازدیدکنندگان با مبالغ کمتری آن ها را وقف کرده اند. چند رستوران کوچک نیز در طول این جهت فعالیت می کنند که غذاهای محلی نظیر سوشی ایناری و اودون روباه را به شکل تکه های توفو سرخ شده سرو می کنند؛ غذایی که گفته می گردد موردعلاقه روباه ها بوده است.

بازدیدکنندگان پس از حدود 30 تا 45 دقیقه و کاهش تدریجی تراکم دروازه های توری، به تقاطع Yotsutsuji می رسند که تقریباً در میانه راه قرار گرفته است و می توانند برخی از زیباترین چشم مقدارای کیوتو را به نظاره بنشینند. از اینجا به بعد، جهت پیاده روی به شکل راهی مدور تا قله ادامه می یابد. بسکمک از گردشگران تا همین نقطه بالا می فرایند، چراکه بالاتر از این نقطه مجذوب کنندهیت بیشتری در انتظار آن ها نیست و از تراکم دروازه ها نیز کاسته می گردد.

دسترسی به معبد فوشیمی ایناری

معبد فوشیمی ایناری دقیقاً بیرون ایستگاه ایناری جی آر (JR Inari Station) قرار گرفته است که در امتداد خط نارا جی آر، دومین ایستگاه از ایستگاه کیوتو به شمار میرود. فاصله آن تا ایستگاه توکیو فقط پنج دقیقه است و 1.29 دلار هزینه برمی دارد. بازدیدکنندگان می توانند با پیاده روی کوتاهی از ایستگاه فوشیمی ایناری در امتداد خط اصلی کیهان (Keihan Main Line)، به معبد برسند. این معبد همیشه باز بوده و بازدید از آن رایگان است.

اگر شما هم مشتاق سفر به ژاپن و بازدید از معبد فوشیمی ایناری هستید می توانید به کمک خبرنگاران قیمت تور ژاپن آژانس های مسافرتی مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و تور موردنظرتان را با پایین ترین قیمت از آژانس های همکار خبرنگاران بخرید.

منبع: کجارو / japan-guide.com
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1453

به "فوشیمی ایناری؛ معبدی ژاپنی با هزاران دروازه نارنجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوشیمی ایناری؛ معبدی ژاپنی با هزاران دروازه نارنجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید