قطعنامه ضد ایرانی مجلس اروپا

به گزارش مجله پزشکی، مجلس اروپا قطعنامه ای را به تصویب رساند که خواهان اعمال بعضی تحریم های هدفمند علیه مقام های ایرانی به بهانه بازداشت اتباع اتحادیه اروپا شد.

قطعنامه ضد ایرانی مجلس اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش فارس، در بخشی از این قطعنامه، مجلس اروپا از شورای اروپا خواسته اعمال تحریم های هدفمند اعم از انسداد دارایی ها برای آن دسته از مقام های و نهادهای ایران شد که در بازداشت خودسرانه و صدور حکم اعدام برای اتباع اتحادیه اروپا نقش داشته اند.

چارلی ویمرز، نماینده سوئدی مجلس اروپا روز پنجشنبه در توییتر نوشت: از اینکه مجلس اروپا از درخواست اعمال تحریم علیه مقام های رژیم ایران حمایت کرد خرسندم.

نمایندگان مجلس اروپا از ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران خواسته اند حکم اعدام احمد رضا جلیلی، استاد دانشگاه ایرانی مقیم سوئد را که به علت ارتباط با سازمان جاسوسی موساد دستگیر شده متوقف کند.

در این بند از قطعنامه مجلس اروپا آمده است: مجلس از ایران می خواهد که در دوران رئیس جمهور منتخب، ابراهیم رئیسی، اعدام قریب الوقوع دکتر احمدرضا جلیلی را متوقف کند.

جلالی استاد دانشگاه ایرانی مقیم سوئد است. وی اردیبهشت ماه سال 1395 به علت ارتباط با سازمان جاسوسی موساد دستگیر و به زندان اوین منتقل شد.

جمهوری اسلامی ایران پیشتر دخالت های کشورهای اروپایی در فرایند قضایی ایران به بهانه های ادعایی حقوق بشر را رد و محکوم نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1139

به "قطعنامه ضد ایرانی مجلس اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعنامه ضد ایرانی مجلس اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید