رئیسی در ششمین نشست سیکا حضور می یابد

به گزارش مجله پزشکی، رئیس جمهور به دعوت رئیس جمهور قزاقستان و به منظور شرکت در ششمین نشست سران کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا (سیکا) بامداد پنجشنبه راهی آستانه مرکز این کشور خواهد شد.

رئیسی در ششمین نشست سیکا حضور می یابد

به گزارش خبرنگاران، سید ابراهیم رئیسی بامداد پنجشنبه به دعوت رئیس جمهور قزاقستان و به منظور شرکت در ششمین نشست سران کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا (سیکا) راهی شهر آستانه مرکز این کشور خواهد شد.

رئیس جمهور در این سفر یک روزه، علاوه بر شرکت و سخنرانی در ششمین اجلاس سران سیکا با تعدادی از سران کشورهای حاضر در این نشست نیز ملاقات و تبادل نظر خواهد نمود.

کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا، به عنوان یک گردهمایی برای تقویت همکاری های متمرکز بر تضمین صلح، امنیت و ثبات در قاره کهن، در حال حاضر 27 عضو اصلی دارد و 8 کشور و 5 سازمان منطقه ای و بین المللی نیز به عنوان ناظر، عضو این کنفرانس هستند.

یکی از مهمترین اهداف ششمین نشست سران سیکا، موضوع آنالیز و تصویب ارتقای ساختار آن از یک کنفرانس به یک سازمان منطقه ای و بین المللی خواهد بود. قرار است در این زمینه بیانیه ای تحت عنوان بیانیه آستانه در زمنیه تبدیل سیکا به تصویب رهبران و سران کشورهای عضو برسد. با تصویب سران، روند ارتقای ساختار و تشکیلات و نیز توضیح وظایف و ترتیبات منطقه ای از شرایط جاری به یک سازمان تمام عیار منطقه ای کلید خواهد خورد.

رئیسی از شروع فعالیت دولت مردمی در راستای توسعه روابط تجاری، همکاری های مالی و ارتقای سطح روابط سیاسی با کشورهای همسایه، به تاجیکستان، روسیه، قطر و عمان سفر نموده و در کنار 2 سفر به ترکمنستان، پس از وقفه ای 20 ساله از آخرین سفر رئیس جمهور ایران به ازبکستان، شهریورماه سال جاری برای شرکت در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری های شانگهای به شهر تاریخی سمرقند در این کشور نیز سفر نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1561

به "رئیسی در ششمین نشست سیکا حضور می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیسی در ششمین نشست سیکا حضور می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید