لاکچری ترین تلویزیون های خانگی در ویلاهای شمال تهران

به گزارش مجله پزشکی، به احتمال زیاد گذرتان به منطقه شمال تهران افتاده است و ویلاهای لوکس و برج های بزرگ الجثه را از نزدیک دیده اید. خانه هایی با ظاهری شیک و شگفت انگیز که نگاه ها را به خود مجذوب می نمایند. آیا تا به حال به این فکر نموده اید که علاوه بر ظاهر زیبا این ویلاهای لاکچری چه امکانات و تجهیزاتی دارند؟ آیا داخل خانه ها به زیبایی نمای بیرونیشان است؟ برای پاسخ به این سوال می توان گفت آپشن ها و تجهیزات به کار رفته در این فضاها بسیار متنوع بوده و به رفاه و آسایش بیشتر ساکنین خانه یاری می نماید. یکی از این تجهیزات که همه را به خود متحیر نموده، تلویزیون های خانگی سفارشی هستند که یک دیوار از فضای اتاق نشیمن یا سالن سنمای خانگی خصوصی را به خود اختصاص می دهند.

لاکچری ترین تلویزیون های خانگی در ویلاهای شمال تهران

اگر شما هم می خواهید فضایی آرام و متفاوت برای اتاق نشیمن خود ایجاد کنید یا در محیط خانه فضایی را برای سینمای خانگی اختصاص داده اید می توانید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

برای ایجاد سینمای خانگی به چه مواردی نیاز است؟

برای اینکه بتوانید سینمای خانگی برای خود درست کنید، باید بعضی اصول را دانسته و مطابق آن پیش بروید.

  • تصویر عالی: برای داشتن یک تصویر گیرا و عالی شما به یک تلویزیون درجه یک نیاز دارید. در گذشته بعضی از افراد برای اینکه فضایی همچون سینما داشته باشند از پروژکتور استفاده می کردند. این مورد به مرور زمان به علت عیوبی که داشت منسوخ شده و جای خود را به ویدئو وال داده است. رجحانن نوع تلویزیون هایی که می توان برای سینمای خانگی خود آماده کنید دارای ماژول های LED بوده که از جنس رویه آن از GOB می باشد. با این تلویزیون ها می توانید لذت دیدنی فیلم مورد علاقه تان همراه خانواده را دو چندان کنید و لحظات شاد و بی نظیری برای خود رقم بزنید. علت این امر را می توان کیفیت بالای تصویر و نور مناسب آن دانست.
  • سیستم صوتی: برای اینکه محیطی مانند سینما در ویلاهای لوکس خود داشته باشید، باید علاوه بر ویدیو وال به سیستم صوتی فضا نیز دقت کنید. سیستم های صوتی استفاده شده در سالن های سینما معمولا چند بعدی هستند که دیدنی فیلم را هیجان انگیزتر و بهتر می نمایند. شما نیز می توانید از این روش ایده گرفته و در ساخت سینمای خانگی خود از آن یاری بگیرید.
  • نور: نورپردازی یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید تا تصویر کیفیت قابل قبولی داشته باشد. برای این امر در سالن های سینما از نورهای مخفی و لامپ هایی در اطراف پرده استفاده می نمایند. شما نیز می توانید با توجه به امکانات و شرایط خود از روش های نورپردازی تازه بهره ببرید تا تصویر را با وضوح و کیفیتی بالا دیدن کنید.
  • صندلی: از دیگر مواردی که در طراحی سینمای خانگی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید صندلی های آن است. البته این موضوع بستگی دارد که شما بخواهید فضایی جداگانه برای سینما در نظر بگیرید یا در بخشی از اتاق نشیمن از این تلویزیون ها بهره ببرید. صندلی ها هرچقدر راحت باشند به همان مقدار حس راحتی و آرامش شما در هنگام دیدنی تلویزیون و وقت گذرانی با خانواده و دوستانتان بیشتر می گردد.

برای سینمای خانگی از چه نوع تلویزیون هایی بهره ببرید؟

برای ساختن سینمای خانگی می توانید از تلویزیون های مختلفی بهره ببرید. همچون ویدئو وال ها یا تلویزیون شهری ایندور که در سالن های کنفرانس وآمفی تائتر وجود دارد، تلویزیون های خانگی نیز انواع مختلفی دارند که می توانید از آن ها بهره ببرید.

  • پروژکتورهای دیواری یا قابل حمل: همانطورکه گفته شد یکی از مواردی که می توانید از آن ها به عنوان سینمای خانگی بهره ببرید پروژکتورها هستند. این پروژکتورها به علت بازتاب دادن نور و عدم استفاده از نور مستقیم کیفیت و وضوح تصویر بالایی ندارند. بعلاوه پس از مدتی به علت آسیب هایی که ممکن است به پرده وارد گردد یکدستی تصویر نیز کم شده و دیدنی فیلم دیگر جذابیت قبل را نخواهد داشت.
  • تلویزیون های شهری داخل سالن(ویدئو وال): اگر با انواع تلویزیون های شهری آشنا باشید می دانید که مدلی به عنوان تلویزیون های IN DOOR وجود داشت که در داخل سالن های کنفرانس و مراسمات از آن ها استفاده می شد. این تلویزیون ها کیفیت عالی داشته و نیاز افراد را برآورده می ساختند. حال در بیشتر ویلاهای لاکچری شمال شهر از این تلویزیون ها به عنوان مصرف خانگی استفاده می گردد. بعضی از این تلویزیون ها قابلیت سه بعدی و وضوح و کیفیت عالی دارند. شما می توانید با توجه به فضای ویلا و خانه خود و بعلاوه بودجه ای که برای این امر در نظر گرفته اید ابعاد و کیفیت تلویزیون را انتخاب و سپس خریداری نمایید.

رجحان ویدیو وال ها بر پروژکتورها

ویدئو وال ها محصولاتی تازه هستند که در زمان کوتاهی توانستند بر ویدیو پروژکتورها غلبه نمایند. اما علت این موضوع چیست؟ در ادامه دلایل رجحان ویدیو وال بر پروژکتور را آنالیز می کنیم.

روشنایی: در سینماها و هنگام دیدنی فیلم، روشنایی و وضوح تصویر بسیار اهمیت دارد. به علت وجود فاصله بین پروژکتور و پرده نمایش روشنایی و کیفیت تصویر کاهش می یابد. این در حالیست که منبع نور و روشنایی ویدیو وال ها بر روی خود دستگاه سوار است. این مورد باعث ایجاد تصویری روشن تر و باکیفیت تر می گردد.

انتخاب نامحدود: در انتخاب ویدیو پروژکتورها محدودیت بسیاری وجود دارد. در حالی که شما می توانید ویدیو والی با رزولوشن های متفاوت تهیه کنید. برای مثال نمایشگرهایی با استانداردهای HD، Full HD، 2K، 4K، 8K وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود خریداری نمایید.

هزینه: در نگاه اول ویدئو وال ها گران تر از پروژکتورها هستند؛ اما اگر بخواهیم دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که این موضوع حقیقت ندارد. هزینه نگهداری و تعمیر ویدیو وال ها بسیار مقرون به صرفه بوده و در بلند مدت متوجه مالی بودن این وسیله خواهید شد.

کیفیت تصویر: به علت تجهیزات استفاده شده در این دو وسیله تفاوت کیفیت بین این دو مورد بسیار شاخص است. به عنوان مثال کیفیت تصویر در پروژکتورها در حد SD و HD است؛ اما کمترین کیفیتی که از ویدیو وال ها انتظار می رود HD و FULL HD است.

چه تلویزیونی برای ویلاهای لاکچری مناسب است؟

برای طراحی و دکوراسیون فضاهای شیک و لاکچری باید از وسیله ها لوکس و ایده های ناب استفاده کرد. یکی از این ایده های خلاقانه که می تواند به کلمه لوکس معنا و مفهوم ببخشد وجود سینمای خانگی خصوصی است. هرچقدر آپشن ها و امکانات موجود در این محیط ها بیشتر باشد، راحتی و آسایش بیشتری برای افراد فراهم می گردد. شما می توانید برای تجربه لحظاتی دلنشین همراه اعضای خانواده یا جمع محبت آمیز تان از این ویدئو وال های خانگی یاری بگیرید و لحظات بی نظیری را برای خود رقم بزنید.

منبع: فرارو
انتشار: 29 تیر 1402 بروزرسانی: 29 تیر 1402 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1683

به "لاکچری ترین تلویزیون های خانگی در ویلاهای شمال تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاکچری ترین تلویزیون های خانگی در ویلاهای شمال تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید