مذاکرات تلفنی پوتین با امیر قطر درباره چه بود؟

به گزارش مجله پزشکی، طبق اطلاعات کرملین، رئیس جمهوری روسیه و امیر قطر در گفت وگویی تلفنی، در مورد همکاری های دوجانبه در عرصه مبارزه با ویروس کرونا به توافق رسیده و درباره بعضی مسائل بین المللی، شرایط بازار نفت و اوضاع در سوریه گفتگو کردند.

مذاکرات تلفنی پوتین با امیر قطر درباره چه بود؟

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ئفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام نمود که روز پنج شنبه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، در جریان گفت وگویی تلفنی، در زمینه همکاری های دوجانبه برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا به توافق رسیدند. آنها همچنین درباره شرایط بازار جهانی نفت، فرایند اوضاع در سوریه و آماده سازی شرایط برای بازی های جام جهانی فوتبال در سال 2022 به گفتگو پرداختند.

طبق اطلاعات کرملین، ولادیمیر پوتین و امیر قطر به آنالیز مسائل جاری در دستور کار روابط دوجانبه پرداخته، سطح همکاری ها، به خصوص در بخش انرژی و سرمایه گذاری، را بسیار موفقیت آمیز ارزیابی نموده و نسبت به وجود تمایل متقابل برای توسعه هر چه بیشتر مجموعه روابط روسیه و قطر، ابراز رضایت کردند.

در بیانیه کرملین در این رابطه آمده است: دو طرف همچنین برای شروع همکاری مستقیم بین وزارتخانه های بهداشت روسیه و قطر در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا، توافق کردند.

رئیس جمهوری روسیه و امیر قطر درباره بعضی موضوعات مختلف در عرصه بین المللی، ازجمله شرایط بازار جهانی نفت و مسائل مربوط به حل و فصل اوضاع در سوریه به گفتگو پرداخته و اثربخشی اقدامات صورت گرفته از سوی روسیه برای بازگرداندن استقلال و تمامیت ارضی این کشور و اهمیت عادی سازی شرایط انسانی در سوریه مورد تأکید نهاده شد.

ولادیمیر پوتین همچنین فرا رسیدن عید فطر و انتها ماه مبارک رمضان را به امیر قطر و مردم این کشور تبریک گفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 330

به "مذاکرات تلفنی پوتین با امیر قطر درباره چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات تلفنی پوتین با امیر قطر درباره چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید