معرفی چند نقاشی دیواری معروف در جهان

به گزارش مجله پزشکی، گرافیتی که تا مدتها به عنوان وندالیسم و یا رفتاری بزهکارانه از آن یاد می شد، امروزه به عنوان هنری قابل احترام درک شده و هنرمندان بسیاری در سال های اخیر، به مدد این هنر اعتراض خود را در خیابان ها به گوش دنیا رسانده اند.

معرفی چند نقاشی دیواری معروف در جهان

به گزارش خبرنگاران، گرافیتی در عین حال که می تواند به عنوان یک رفتار ضد اجتماعی شناخته گردد، اما همچنان می تواند به عنوان یک هنر بیانی نیز درک گردد. گرافیتی به مثابه یک هنر مدت زمان کمی است که ظهور پیدا نموده و تنها 30 سال است که به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

گزارش حاضر شرحی است از نمادین ترین آثار هنری گرافیتی که در خیابان های سراسر دنیا ظاهر شده اند.

غول بوستون

غول بوستون که یک اثر گرافیتی محسوب می گردد، در پارک میدان دیویی در بوستون واقع شده است. این اثر که به وسیله دو برادر دوقلو ـ اوتاویو و گوستاوو پاندولفو ـ از کشور برزیل خلق شده است، قطعه ای موقتی بود که به عنوان بخشی از نمایشگاهی برای موسسه هنرهای معاصر بوستون ساخته شد.

این اثر گرافیتی بزرگ 70فوت مربع را به خود اختصاص داده است و شخصیت بزرگ و زرد رنگی را به تصویر می کشد که به نظر می رسد خود را بین ساختمان هایی که او را احاطه نموده اند، قرار داده است. برادران پاندولفو که با نام Os Gemeos شناخته می شوند، به طرز ماهرانه ای منحنی های بوم غیر متعارف خود را به تصویر می کشند و اگرچه این اثر آنان جنجال هایی را برانگیخت، اما فوق العاده محبوب بود.

اقوام

اثر گرافیتی اقوام به وسیله ادواردو کبری در سال 2016 خلق شده است. این اثر که در ناحیه بندری شهر ریودوژانیرو در برزیل واقع شده، برای المپیک 2016 ریو خلق شده است. این شاهکار که خلق آن حدود دو ماه زمان برده است، مساحتی نزدیک به 30000 فوت مربع (هر فوت معادل است با سی و نیم (30.5) سانتی متر) را پوشش می دهد و در واقع رکورد دنیای گینس را برای بزرگترین هنر گرافیتی در دنیا شکسته است.

بنفش باید حکومت کند

بنفش باید حکومت کند نام اثر گرافیتی متعلق به شپرد فیری است که در سال 2014 خلق شده است. این اثر گرافیتی که در آفریقای جنوبی قرار گرفته است، برای یادآوری بیست و پنجمین سالگرد چیزی که بعداً اعتراض باران بنفش برای جنبش ضد آپارتاید در آفریقای جنوبی نامیده شد، ایجاد شد.

این قطعه با ارتفاع 10 طبقه و بیش از 2000 فوت مربع، مشرف بر پل نلسون ماندلا است.

نقاشی های دیواری فیس بوک

دیوید چو در سال 2005 نقاشی های دیواری فیس بوک را خلق کرد. این اثر گرافیتی که در دفتر مرکزی فیس بوک در کالیفرنیا قرار گرفته است، به درخواست رییس اصلی فیس بوک خلق شده است.

توتوموندو

توتوموندو یک اثر گرافیتی است که در سال 1989 به وسیله کیت هرینگ خلق شد. این اثر که در کشور ایتالیا قرار گرفته است، دارای چهره های نمادینی است که در هم تنیده و به هم پیوسته اند تا نماد وحدت و صلح دنیای باشند.ا ین اثر هرینگ بعلاوه بزرگترین نقاشی دیواری در اروپا محسوب می گردد که حدود 180متر مربع وسعت دارد.

پرتاب کننده گل

بنکسی که یک هنرمند تأثیرگذار در حوزه گرافیتی محسوب می گردد، در سال 2003 پرتاب کننده گل را خلق کرد. این اثر که در کشور ایتالیا قرار گرفته است، یک فرد شورشی را به تصویر می کشد که آماده است به جای بمب، یک دسته گل پرتاب کند. این تصویر بنکسی به قدری محبوب و شناخته شده است که روی تی شرت ها به صورت چاپی تکثیر شده و بعلاوه در کتاب مجموعه آثار بنکسی در سال 2005 نیز نمایش داده شده است.

دختر بادکنکی

بنکسی در سال 2002 دختر بادکنکی را خلق کرد. این اثر که در لندن واقع شده است، دختر جوانی را نشان می دهد که موها و لباس هایش به سمت جلو کشیده شده و به سمت بادکنک قلبی شکلی می رود که در باد شناور است. در سال 2014، این نقاشی دیواری از مغازه ای که در شرق لندن ساخته شده بود حذف شد و به قیمت 500000 پوند فروخته شد. بعلاوه در سال 2017، یک نظرسنجی نشان داد که این اثر هنری مورد علاقه مردم بریتانیا است. همه این دستاوردها متعلقق به شخصی است که معروف ترین هنرمند گرافیتی کار محسوب می گردد، هویتی ناشناخته دارد و بیش از هر کس دیگری موانع پیش روی این هنر را شکسته است.

تصاویر این گزارش از وبسایت thecollector برداشته شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1345

به "معرفی چند نقاشی دیواری معروف در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی چند نقاشی دیواری معروف در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید