مقام ترک: آمریکا ما را مجبور به نزدیکی به روسیه کرد

به گزارش مجله پزشکی، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه گفت: اقدامات تهدیدآمیز آمریکا علیه ترکیه، آنکارا را به سوی روسیه سوق داد.

مقام ترک: آمریکا ما را مجبور به نزدیکی به روسیه کرد

به گزارش به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام نمود اقدامات تهدیدآمیز آمریکا علیه ترکیه، آنکارا را وادار به جستجوی گزینه جایگزین کرد و به سوی روسیه سوق داد.

ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام نمود این کشور در پی اقدامات خصمانه آمریکا علیه ترکیه در چارچوب تنش بر سر خرید سامانه دفاعی اس 400 روسیه از سوی ترکیه و تهدید واشنگتن به تحریم آنکارا ، به سمت روسیه تمایل پیدا کرد.

وی توضیح داد: چه کسی ما را به این سمت (روسیه) سوق داد؟ شما در حال اجرا اقداماتی برای ایجاد گذرگاه های تروریستی در مرز های کشورمان هستید و موقعیت ترکیه را در این منطقه در نظر نمی گیرید ! شما ترکیه را مجبور می کنید به فکر جایگزین باشد و می گویید چرا شما (ترکیه) به جای ما به سمت روسیه می روید؟ شما می خواهید که ترکیه به روسیه نزدیک نشود، اما تحریم ها فقط آن را تسریع می نماید. آنکارا به جستجوی گزینه جایگزین ادامه خواهد داد.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بودجه دفاعی سال 2020 را در حالی امضا کرد که بر اساس آن انتقال جنگنده های اف 35 به ترکیه تا زمانی که این کشور از سامانه دفاعی اس 400 روسیه صرف نظر کند ، ممنوع است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 51

به "مقام ترک: آمریکا ما را مجبور به نزدیکی به روسیه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام ترک: آمریکا ما را مجبور به نزدیکی به روسیه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید