تور ارزان روسیه: نوروز پس از فروپاشی شوروی سابق به روسیه وارد شد

به گزارش مجله پزشکی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، نوروز پس از فروپاشی شوروی سابق به روسیه وارد شد.

تور ارزان روسیه: نوروز پس از فروپاشی شوروی سابق به روسیه وارد شد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

نوروز در مرزهای ایران و حتی منطقه ای که آن را به نام حوزه تمدنی ایران می شناسیم محدود نمی گردد، این جشن، فراتر از مرزها و در گوشه گوشه جهان معنای خود را دارد و بهار را مژده می دهد. برگزاری مراسم نوروز جدا از مردمی که از منطقه نوروز کوچ نموده و به اقصی نقاط جهان رفته اند در میان بسیاری از مردم بومی کشورهای گوناگون مرسوم است و از آسیای مرکزی تا اروپای شرقی را در برمیگیرد.

نوروز در منطقه ها آسیای مرکزی و قفقاز، جایگاه ویژه ای در میان این ملت ها یافته و تقریبا از یک هزار سال پیش به روسیه وارد شده است. عید نوروز چه در میان اقوام بومی ساکن روسیه همانند لزگی ها، آوارها، اوستیایی ها و چه اقوام مهاجر همانند تاجیک ها، افغان ها، قرقیزها، ازبک ها، آذری ها و قزاق ها به صورت گسترده ای جشن گرفته می گردد.

توجه به برگزاری منظم و با شکوه جشن نوروز در روسیه در سالهای پس از فروپاشی شوروی سابق چشمگیر بوده و در پنج سال اخیر نمایندگان بیش از 30 قوم و ملیت از جمله ایرانی ها، ترک ها و قزاق ها هر سال در ایام نوروز مراسم ویژه جشن و شادی به صورت دسته جمعی برگزار می نمایند.

خواستگاری، رسم اصلی نوروز روسی

آیین رسمی جشن نوروزی در جمهوری فدراتیو روسیه هر سال از سوی فدراسیون مهاجران روسیه با حمایت شهرداری مسکو برگزار می گردد، توجه به عید باستانی نوروز در میان خود روسها نیز در سالهای اخیر افزایش یافته و مردم این کشور نوروز را به عنوان عید شروع بهار و شکوفایی طبیعت می شناسند.

مسکو، کازان (Kazan)، نابرژنه چلنی (Naberezhnye Chelny)، سوچی (Sochi)، اورنبورگ (Orenburg)، دربنت (Derbent)، تاتارستان شهرهایی هستند که آیین های نوروزی مشهوری دارند و گردشگران می توانند از آن لذت ببرند.

در روسیه این رسم وجود دارد که اگر در نوروز به شما پیشنهاد ازدواج داده گردد، خوش یمن است و ازدواج خوبی در پیش خواهد بود، به همین علت خواستگاری یکی از مهمترین رسوم نوروزی در این منطقه بحساب می آید. پوشیدن لباس سنتی، پایکوبی های محلی، مسابقات مختلف بویژه کشتی محلی که ورزش ملی روسیه بحساب می آید، بخش جدایی ناپذیر نوروز در این سرزمین است.

وقتی برنج، شیر و گندم بهار می آورند

پختن پلوی سنتی، یکی از کارهای مهم است که مردم را دور هم جمع می نماید، مخاطبان این جشن در مسکو گاهی به چهار هزار نفر می رسند و برای تهیه پلو از بیش از سه تن برنج استفاده می گردد. پلو را با گوشت بره یا غذاهای دریایی و یا یکی از افزودنی های گیاهی میتوان تهیه کرد.

ایریمشیک (irimshik)، نوعی پنیر دلمه ای است که در بهار از شیر جوشیده و بدون چربی و خامه ترش تهیه می گردد، این خوراکی ویژه قزاق های روس برای نوروز است، شیشلیک هم یکی از غذاهایی است که در روسیه در نوروز خورده می گردد اما غذای اصلی جشن ها سومالک است که از دانه های جوانه زده گندم تهیه می گردد. بسیاری از مردم به شوخی آن را نوتلای شرقی توصیف می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1463

به "تور ارزان روسیه: نوروز پس از فروپاشی شوروی سابق به روسیه وارد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: نوروز پس از فروپاشی شوروی سابق به روسیه وارد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید