وزارت دفاع مجاز به فراوری و فروش خودرو شد

به گزارش مجله پزشکی، بر اساس مصوبه نو مجلس، وزارت صمت مکلف است در صورت درخواست وزارت دفاع برای فراوری انبوه انواع خودرو های سبک و سنگین و خودرو های با کاربری خاص، مجوز های لازم را صادر کند.

وزارت دفاع مجاز به فراوری و فروش خودرو شد

به گزارش تابناک، نمایندگان مجلس امروز 15 اسفند درباره فراوری و فروش خودرو به وسیله وزارت دفاع تصمیم گیری کردند.

با مصوبه مجلس، وزارت صمت مکلف است در صورت درخواست وزارت دفاع برای فراوری انبوه انواع خودرو های سبک و سنگین و خودرو های با کاربری خاص، مجوز های لازم را صادر و همکاری های لازم را معمول نماید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم امروز مجلس و در جریان آنالیز بخش هزینه ای لایحه بودجه 1402 با الحاق یک بند به تبصره 7 موافقت کردند.

با توجه به زیرساخت ها و ظرفیت های موجود در صنعت دفاعی کشور، وزارت دفاع می تواند با رعایت ملزومات اصل 110 قانون اساسی و اخذ مجوز های لازم مرتبط با همین اصل با همکاری ستاد کل نیرو های مسلح نسبت به فراوری و فروش خودرو های مذکور اقدام کند.

خط فراوری کدام خودرو ها متوقف می گردد؟

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد قرار است از سال آینده تمام خودرو هایی که از اصول استاندارد های 85 گانه تبعیت نمی نمایند، از چرخه فراوری خودرو حذف شوند.

مهدی اسلام پناه ایجاد مرکز آزمون تصادف را برای کشور ضروری دانست و گفت: این عزم در بخش خصوصی دیده می گردد و سازمان ملی استاندارد ایران با هدف بالابردن ایمنی در بخش خودرو از این طرح استقبال می نماید.

وی ادامه داد: الزام استاندارد ها نه تنها کاهش نمی یابد بلکه در آینده نزدیک در راستای روزآمد شدن استاندارد های 85 گانه ارتقا خواهد یافت.

اسلام پناه از انجام نظارت دقیق و جدی بر عملکرد نهاد های بازرسی اطلاع داد و گفت: کارآفرینان، فعالان مالی و صاحبان صنایع نیز باید با فراوری ایمن، کیفی و رقابتی جوابگوی انتظار جامعه باشند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: مردم حق دارند از کیفیت خودرو ها راضی نباشند، زیرا هزینه زیادی پرداخت می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 15 اسفند 1401 بروزرسانی: 15 اسفند 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1628

به "وزارت دفاع مجاز به فراوری و فروش خودرو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت دفاع مجاز به فراوری و فروش خودرو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید