پیشنهادات یک نماینده به دولت برای عبور از مسائل مالی

به گزارش مجله پزشکی، تهران (پانا) - یک نماینده مجلس با بیان اینکه دولت باید روزنه های فساد و مفسدین را ببندد که این ها در دولت صندلی پیدا نکنند تاکید نمود مبارزه با فساد، حراست از بیت المال و توسعه صادرات سه راه حل تغییر شرایط مالی است.

پیشنهادات یک نماینده به دولت برای عبور از مسائل مالی

احد آزادی خواه نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پانا درخصوص راهکارهای پیشنهادی برای حل مسائل مالی کشور و تغییر شرایط در معیشت مردم با توجه به اینکه مردم از دولت انتظار حل مسائل دارند و کابینه هم اکنون تشکیل شده و شروع به کار نموده است، گفت: دولت برای حل مسائل و اینکه بتواند گام های موثری بردارد که در نتیجه آن ها شرایط مالی و معیشتی برای مردم دچار بهبود گردد، نیازمند اعمال یک سری اقدامات است. یکی از این گام ها که آقای رئیس جمهور هم بر آن تاکید دارد مساله مبارزه با فساد است. دولت باید فساد را حلق آویز کند. یعنی طی همین شش ماهه اول روزنه های فساد و مفسدین را ببندد که این ها در دولت صندلی پیدا نکنند.

وی اضافه نمود: این به معنای آن است که صرفا با تغییر وزرا مشکل مبارزه با فساد حل نمی گردد، در همه بدنه دولت اعم از سازمان ها، معاونت ها، استان ها، هلدینگ ها، شرکت ها و .... علی الخصوص شرکت های دولتی باید نظارت جدی تری بر آن ها بگردد و مدیران نالایق یکبار برای همواره عزل شوند.

نماینده مردم ملایر در مجلس یازدهم بعلاوه ادامه داد: اقدام دوم دولت باید مراقبت و حفاظت از بیت المال باشد، یعنی دولت باید عزم خود را در این راستا جزم کند که با اسراف و تبذیر در پرداخت ها، حقوق های نامتعارف و پاداش های غیرمرسوم مبارزه جدی داشته باشد و این ها را مدیریت کند. واقعا منابع ما، منابع کمی نیست اما دچار هدررفت هستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به سومین اقدام دولت در جهت بهبود شرایط مالی کشور اشاره نمود و گفت: اقدام سوم دولت باید توسعه صادرات باشد، سازمان توسعه تجارت امروز باید شب و روز خود را به هم بدوزد تا در کشورهایی که در منطقه هستند، بتواند شرایط و بسترهای افزایش صادرات را فراهم کند.

وی ادامه داد: ما 15 کشور عظیم و قدرتمند در همسایگی داریم که هرکدام این ها یک ظرفیت هستند، با همین ظرفیت ما می توانیم صادرات مان را نسبت به یکسال قبل 5 برابر کنیم، چنین اتفاقی میسور و قابل دسترس است.

آزادی خواه بعلاوه بیان نمود: با توجه به ظرفیت های داخلی ما در صنایع پتروشیمی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و معدنی ما چنین توانایی و ظرفیتی را داریم تنها یک محصول سیمان یک نمونه برای این حوزه است.

وی در خاتمه گفت: اگر ان شاءالله این سه اقدام که اشاره شد به وسیله دولت جدی گرفته و با قدرت دنبال گردد ما حتما می توانیم شاهد تغییرات ملموس در شرایط مالی کشور و به تبع آن در شرایط معیشتی و مالی مردم باشیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1200

به "پیشنهادات یک نماینده به دولت برای عبور از مسائل مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهادات یک نماینده به دولت برای عبور از مسائل مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید