پیشنهاد های جذاب برای بازی و سرگرمی در خانه

به گزارش مجله پزشکی، خبرنگاران: در شرایط کنونی که بحرانی و خطرناک می باشد، ما هم بر آن شدیم تا قدم کوچکی برداریم در جهت خدمت به کلمه مقدس خانواده که بخاطر بیماری و ویروس کرونا مجبور به استقرار در خانه هستند و فرزندانی که به خاطر نداشتن تفریحات به درجه ای از روزمرگی و خستگی خواهند رسید، که خود پیامد هایی منفی به بار خواهد آورد، و همچنین در جهت آسایش والدین که می توانند با سرگرم کردن فرزندان از راه صحیح (نه فضای مجازی و موبایل و بازی های کامپیوتری) به آسایش بیشتر خانه یاری نمایند.

پیشنهاد های جذاب برای بازی و سرگرمی در خانه

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

1. نمایش عروسکی بازی کنید

شخصیت های داستان می توانند عروسک های فرزندتان یا نقاشی هایی که کشیده اید و دور آن را بریده اید، باشند. اگر نمایش عروسکی را کمی شاد و خنده دار اجرا کنید، نکات آموزشی داستان بیشتر در ذهن بچه ها می ماند.

2. چند کتاب رنگ کردنی برای بچه ها بخرید و به آن ها هدیه بدهید

شعر هایی که درباره روز های تابستانی است، بخوانید. آن ها را به بچه ها هم یاد بدهید تا با شما همراهی نمایند. این عمل برای سرگرمی فرزند بسیار مناسب است.

3. بازی با سایه ها برای بچه ها لذت بخش است

چراغ های اضافه را خاموش کنید و روی دیوار با سایه اشکال مختلف بسازید. از بچه ها هم بخواهید در این کار شرکت نمایند.

4. ساختمان سازی

برای ساختن یک ساختمان فانتزی نیاز به ابزار یا وسایل خاص و گران قیمت ندارید. می توانید با چوب بستنی یا کارت های بازی ساختمان های فانتزی، برج یا قلعه بسازید. می توانید مسابقه ساخت بلندترین ساختمان یا قلعه را برگزار کنید و لحظات شاد و هیجان انگیزی برای خودتان و بچه ها رقم بزنید.

5. مجسمه بازی

چندتا از آهنگ های موردعلاقه فرزندتان را انتخاب و با صدای بلند اجرا کنید، از آن ها بخواهید برقصند، ولی به محض توقف آهنگ در هر موقعیت و حالتی که هستند ثابت و بدون حرکت بمانند، حتی اگر یک لنگه پا هستند، باید در همان شرایط بی حرکت بمانند. برای اینکه هیجان بازی را بالاتر ببرید میتوانید از بچه ها بخواهید ادا های خاصی دربیاورند و بعد در همان حالت ها ثابت بمانند. به برنده بازی یک مدال بدهید. میتوانید با روبان مدال هایی درست کنید و به لباس یا سر برنده بازی بزنید.

6. بازی تعادل

همانطور که می دانید بچه ها خیلی دوست دارند درحالی که سعی می نمایند تعادلشان را حفظ نمایند روی یک خط راست راه بروند. حین بازی می توانید موسیقی هم پخش کنید و از بچه ها بخواهید هنگام راه رفتن روی خط راست معین شده تعادل خود را حفظ نمایند، حتی اگر می خواهید هیجان بازی بیشتر شود می توانید از آن ها بخواهید به صورت لی لی این کار را بنمایند یا جهت معین شده را برعکس و عقب عقب بروند.

7. قایم موشک

آیا می توان لیستی از بازی های مناسب داخل خانه تهیه کرد و قایم موشک را فراموش کرد؟ در مدل سنتی این بازی یک نفر چشم می گذارد و بلند بلند آغاز به شمردن می نماید تا بقیه افراد قایم شوند. به محض سرانجام یافتن شمارش، فرد، گشتن به دنبال دیگر بازیکن ها را آغاز میکند. آخرین فردی که پیدا می شود باید در دور بعدی بازی چشم بگذارد. عظیمتر ها می توانند این بازی را در فضایی تاریک انجام دهند تا هم هیجان بازی بیشتر شود هم فضای شادتری برای همه ایجاد شود. البته از ایمن بودن فضا مطمئن شوید. حتی میتوانید به کسی که چشم می گذارد اجازه دهید از یک چراغ قوه استفاده کند تا در تاریکی بهتر بتواند در فضای خانه حرکت کند.

8. سیب زمینی داغ

این بازی خنده همه افراد را به دنبال دارد. از بچه ها بخواهید به صورت دایره وار روی زمین بنشینند. آهنگی پخش کنید و یک سیب زمینی یا توپ به بچه ها بدهید و بخواهید با تمام سرعت آن را دست به دست نمایند. به محض تمام شدن آهنگ، بازیکنی که سیب زمینی در دستش باشد باید از حلقه بازی خارج شود. این بازی را آنقدر ادامه دهید تا تنها یک نفر باقی بماند. او برنده بازی است.

9. حباب ساز

برای لذت بردن از بازی با حباب لازم نیست حتما بیرون از خانه بروید. برای این بازی، شما به یک بشقاب و نی برای هر نفر، مقداری مایع ظرفشویی و آب نیاز دارید. کمی مایع ظرفشویی وسط هر بشقاب بریزید. کمی آب روی آن ریخته و به آرامی هم بزنید، این کار را تا کف کردن آب ادامه دهید. از بچه ها بخواهید که نی را داخل کف گذاشته و به آرامی داخل آن فوت نمایند. حالا میتوانید حباب های عظیم درست کنید. برای ایجاد رقابت میان بچه ها، می توانید به هرکسی که حباب عظیمتر درست کند یا حبابش دوام بیشتری داشته باشد، جایزه بدهید.

10. در جستجوی گنج

بچه ها عاشق پیداکردن اشیاء گمشده هستند، به خصوص وقتی پای یک جایزه هم درمیان باشد. ابتدا نکات بازی را روی تکه کاغذی یادداشت کنید. خلاقیت داشته باشید. اولین نشانه را جایی بگذارید که پیدا کردنش راحت باشد، مثلا در ظرف غذای بچه. سپس بقیه نشانه ها را در جا های دیگر خانه مخفی کنید و جهتی را برای رسیدن به آخرین شیء پنهان ترسیم کنید. به جای جایزه می توانید چند سکه در اطراف خانه مخفی کنید. با این کار هم بچه ها سرگرم میشوند هم اگر برنده شوند میتوانند سکه ها را در قلکشان بیندازند.

11. گردنبند پاستا درست کنید

فرزندتان به گردنبند یا جواهرات علاقه نشان می دهد؟ با چند ابزار ساده به او بیاموزید در خانه یک گردنبند درست کند.

لوازم مورد نیاز:

  • کاموا یا هر نوع نخی که به راحتی پاره نشود
  • پاستای استوانه ای خام و ترجیحا رنگی.

طرز ساخت:

  • کاموا را به اندازه گردنبند دلخواهتان کوتاه کنید؛
  • از کودک بخواهید پاستا ها را از کاموا رد کند؛
  • میتوانید رنگ های مختلف را پشت سر هم بهره ببرید تا گردنبندی رنگارنگ داشته باشید؛
  • پس از تمام شدن پاستاها، دو سر کاموا را به هم گره بزنید.

حالا گردنبند پاستای شما آماده است؛ می توانید از آن برای مناسبت های مختلف بهره ببرید یا آن را به کنار تخت کودک یا گوش های از اتاقش آویزان کنید.

12. بله - نه معکوس

یک بازی ساده برای مچ گیری از آدم هایی که قدرت تمرکز ندارند. یک بچه سرتق سرزبان دار باید در حکم پرسشگر ظاهر شود و از نفر مقابل سوال های بدیهی کند و طرف جواب بدهد و بالعکس. کسی که سوال می پرسد حسابی باید پرحافظه و با تمرکز باشد و تا می تواند به بازی سرعت بدهد تا کسی که به سوال ها جواب می دهد دستپاچه شود و زبان سوخته ها زودتر از بازی کنار بروند. کسی که در مقابل تعداد بیشتری از سوال ها مقاومت می نماید، برنده بازی است.

13. اسم پیشانی

نوعی 20 سوالی جمعی؛ هر بار یک نفر از جمع می شود سوژه بازی و جماعت با اجماع روی او اسم می گذارند و می چسبانند روی پیشانی اش. آن فرد از همه جا بی خبر هم آنقدر سوال می نماید تا اسمش را حدس بزند و کشف کند. بازی وقتی تمام می شود که روی همه اسم بگذارند و همه بتوانند اسم هایشان را حدس بزنند.

14. بازی دور یا نزدیک

روش بازی: یکی از بچه ها را به عنوان یابنده انتخاب کنید. او را به بیرون اتاق بفرستید تا بچه های دیگر چیزی را در اتاق مخفی نمایند. از یابنده بخواهید وارد اتاق شود. از او بخواهید مثلا توپ قرمز مخفی شده را بیابد. هنگامی که او به محل اختفای توپ نزدیک شد، با ضربه های سریع روی میز بزنید، ولی اگر از محل دور می شد، فاصله ضرب آهنگ ها را بیشتر و صدا را ضعیف تر کنید. این کار را باید تا زمانی انجام دهید تا یابنده توپ موردنظر را بیابد.

15. بچه ها را تشویق کنید اتاقشان را مرتب نمایند

درست است ابتدا سرگرمی بچه ها محسوب نمی شود، ولی بعد ها با تشویق به یکی از روش های سرگرم کردن بچه ها تبدیل می شود. معمولا بچه ها علاقه ای ندارند که اتاقشان را تمیز نمایند، اما شما می توانید این کار را برایشان جذاب کنید. مثلا زمان بگیرید که چه قدر طول می کشد تا اتاقشان را مرتب نمایند و بعد اگر اتاقشان مرتب شد برای آن ها جایزه ای در نظر بگیرید و تشویقشان کنید.

منبع: برترین ها
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 454

به "پیشنهاد های جذاب برای بازی و سرگرمی در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد های جذاب برای بازی و سرگرمی در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید