کارشناس روس: آمریکا مخفیانه در حال ساخت یک سلاح وحشتناک است

به گزارش مجله پزشکی، عصر ایران نوشت: زایتسف مدیر مرکز غیرانتقاعی دفاع سیاره ای مدعی است که آمریکا و متحدانش در حال توسعه سلاح خطرناک و مخفی هستند.

کارشناس روس: آمریکا مخفیانه در حال ساخت یک سلاح وحشتناک است

یک کارشناس روس هشدار داد که شاید آمریکا و متحدانش در پوشش برنامه دفاع از زمین مقابل سیارک ها در حال توسعه یک سلاح بسیار خطرناک باشند!

به گزارش آناتولی؛ زایتسف مدیر مرکز غیرانتقاعی دفاع سیاره ای مدعی است که آمریکا و متحدانش در حال توسعه سلاحی خطرناک و مخفی هستند. او به خبرگزاری تاس گفت : بهانه ساخت ابزارهای لازم برای محافظت از زمین مقابل برخورد سیارک ها برای آمریکا فرصتی بزرگ است تا انواع تسلیحات جنبشی، لیزری و حتی سیارکی را آزمایش کند.

او باور دارد که آمریکا در راستای تسلط بر فضا این دست سلاح ها را برای نیروی تازه تاسیس فضایی خود توسعه می دهد. کارشناس روس در ادامه از روش های احتمالی آمریکا برای استفاده تسلیحاتی از سیارک ها پرده برداشت.

بر اساس ادعای زایتسف، یکی از این روش ها تغییر دادن مسیر حرکت سیارک و منحرف کردن آن به سمت خاک روسیه است. زایتسف با اشاره به 12 سفر اکتشافی آمریکا و متحدانش به چهارده سیارک و شش دنباله دار مدعی شد که این ماموریت ها برای آزمایش و توسعه روش ها و فناوری هایی برای کنترل مسیر حرکت این اجرام آسمانی اجرا شده است.

برای نمونه، ناسا با موفقیت توانایی خود در تغییر مسیر سیارک ها را در ماموریت فضایی مشهور دارت به نمایش گذاشت و به هدف خود در تغییر مسیر سیارک دیمورفوس، در اکتبر 2022 دست یافت.

توماس بانیا، استاد نجوم در دانشگاه بوستون، پیشتر گفته بود که مفهوم تسلیح سازی یک سیارک ممکن است. این شامل فرود بر روی سیارک، نصب یک سیستم محرکه و راهنمایی مجدد مدار آن برای هدف قرار دادن مکان خاصی در زمین است.

یکی از روش های بالقوه برای دستیابی به این هدف، استفاده از محرک جرم است، یک شتاب دهنده الکترومغناطیسی که از موتورهای خطی برای به حرکت درآوردن اجسام در فضا بدون تکیه بر موشک ها استفاده می نماید.

البته باید در نظر داشت که تغییر مدار سیارک چندین ماه طول می کشد و سفر به زمین نیز به زمان قابل توجهی احتیاج دارد که همین موضوع سبب می گردد تا مدافعان برای انجام یک حمله متقابل و خنثی کردن تهدید ناشی از سیارک تسلیح شده زمان داشته باشند.

هر چند نمی توان ایده سلاح سازی از سیارک ها را به عنوان تخیلی صرفاً علمی رد کرد باید توجه داشت که چنین بلندپروازی هایی به سرمایه گذاری های نجومی احتیاج دارد. علاوه بر این، کشورهای بزرگ دیگر مانند روسیه و چین نیز توانایی به کارگیری تاکتیک هایی را دارند که می تواند مسیر سیارک ها را تغییر دهد که ممکن است به نتایج مطلوب دست یابد.

به طور خلاصه، تسلیح سازی یک سیارک مستلزم عناصر مختلفی از جمله شناسایی سیارک های مناسب، مانور ماهرانه این اجرام آسمانی و هدف گیری دقیق اهداف مورد نظر است.

این وظایف پیچیده احتیاج به برنامه ریزی گسترده در طول سالیان متمادی برای دستیابی به نتیجه مطلوب دارد.

310310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 تیر 1402 بروزرسانی: 15 تیر 1402 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1678

به "کارشناس روس: آمریکا مخفیانه در حال ساخت یک سلاح وحشتناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس روس: آمریکا مخفیانه در حال ساخت یک سلاح وحشتناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید