کشف یک گور جمعی در اردوگاه کار اجباری در روسیه

به گزارش مجله پزشکی، میخائیل سِگودین، مدیر این گروه جست وجو، در مصاحبه با خبرگزاری تاس روسیه گفت که انتظار داشت بقایای حداقل 500 جنازه را در این محل پیدا نمایند. یک اردوگاه مخصوص زنان و بچه ها نیز در نزدیکی این محل پیدا شده است.

کشف یک گور جمعی در اردوگاه کار اجباری در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

یک گور دسته جمعی حاوی بقایای 500 جنازه در محل یکی از اردوگاه های کار اجباری ارتش نازی واقع در روسیه کشف شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت، محققانی که در حال حفاری در منطقه وُرونژ در نزدیکی مرز اوکراین بودند، در مکان اردوگاه دولاگ-191، بقایای 156 جنازه را کشف کردند. این اردوگاه در سال 1942 و زمانی که این منطقه تحت اشغال آلمان نازی بود، برپا شده بود.

میخائیل سِگودین، مدیر این گروه جست وجو، در مصاحبه با خبرگزاری تاس روسیه گفت که انتظار داشت بقایای حداقل 500 جنازه را در این محل پیدا نمایند. یک اردوگاه مخصوص زنان و بچه ها نیز در نزدیکی این محل پیدا شده است.

گویا حدود 8 هزار و 500 نفر طی جنگ جهانی دوم در این اردوگاه ها جان سپرده اند.

او اضافه نمود: این جا حدود 15 گور در یک ردیف پیدا کردیم که مجموعا حدود 500 نفر یا بیشتر در آن ها دفن شده اند. تا الان بقایای 156 جنازه را پیدا نموده ایم. با آنالیز بقایای جنازه های نبش قبر شده، نشانه های جراحت های ناشی از اصابت گلوله، و ضربه های سهمگین یا به عبارتی خردشدگی استخوان ها را دیده ایم. روی جنازه دو سرباز ارتش سرخ هم دو مدال پیدا شده است. یکی از وسط شکافته شده و زنگ زده است، اما مدال دیگر شرایط خوبی دارد. کلمات درون این مدال را با مداد و جوهر نوشته اند که در گذر زمان کم رنگ شده است. قرار است این مدال ها را امروز برای آنالیز به آزمایشگاه بفرستیم.

ساکنان این اردوگاه ها را برای ساختن بخشی از راه آهن بِرلینکا که ارتش نازی برای وصل کردن برلین به استالین گِراد و قفقاز طراحی نموده بود، به کار اجباری گرفته بودند.

گویا در مجموع 17 اردوگاه کار اجباری مخصوص زندانیان جنگی برای تامین نیروی کار این راه آهن برپا شده بود. مجموعا 70 هزار نفر در این اردوگاه ها سکونت داشتند که می دانیم حداقل 10 هزار نفرشان همان جا جان سپرده اند.

طبق گزارش سال 1942 سازمان اطلاعات شوروی، یک اردوگاه کار اجباری مخصوص زنان و بچه ها نیز در یک کارخانه آجرسازی در یکی از دهکده های حومه لوشنیکووا وجود داشت.

در آن گزارش آمده است: به زندانی ها غذا نمی دادند، اما بچه ها اجازه داشتند گدایی نمایند و دریافت بسته های یاری نیز بلامانع بود.

در این سند همچنین آمده است: بسیاری بیمارند، خبری از یاری های پزشکی نیست. میزان مرگ و میر بالا است.

در دوران جنگ جهانی دوم، صدها دولاگ (معادل آلمانی بازداشتگاه موقتی کار اجباری) در سراسر اروپا برپا شده بود که بسیاری از آن ها در روسیه و اوکراین قرار داشت.

منبع: عصر ایران
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1073

به "کشف یک گور جمعی در اردوگاه کار اجباری در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک گور جمعی در اردوگاه کار اجباری در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید