کیفیت، مهم ترین اصل واحد زنجیره تامین رونیکس

به گزارش مجله پزشکی، رونیکس به کیفیت بالای محصولات خود شناخته می گردد؛ اصلی که در تمام پایه های این سازمان مشاهده می گردد. رونیکس به عنوان برندی پیشرو در صنعت ابزار ایران همیشه در پی برآورده کردن رضایت مصرف کنندگان در زمان استفاده از محصولات باکیفیت این شرکت است تا مفهوم جدیدی از کیفیت را در فکر مخاطبان به وجود بیاورد.

کیفیت، مهم ترین اصل واحد زنجیره تامین رونیکس

کیفیت بالای محصولات رونیکس حاصل کار پرسنل واحد زنجیره تامین و مدیر این واحد، حمیدرضا رامخو است. در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران گپ و گفتی محبت آمیز داشتیم با مهندس حمیدرضا رامخو، مدیر واحد زنجیره تامین رونیکس.

رونیکس را بخوانید.

  • نمایشگاه صنعت ساختمان تهران و اندازه استقبال از آن را چگونه دیدید و با چه هدفی در این نمایشگاه حضور داشتید؟

اندازه بازدید از غرفه رونیکس در نمایشگاه صنعت ساختمان فوق العاده بود. از تمام عزیزانی که از راه های دور و نزدیک به این نمایشگاه تشریف آوردند، تشکر می کنم. ما در این نمایشگاه حضور داشتیم تا تنوع بی نظیر و کیفیت بالای محصولات رونیکس را به مخاطبان مان نشان بدهیم؛ چرا که برخی مخاطبان از کیفیت و تنوع محصولات ما باخبر نیستند.

رونیکس بیش از 2500 نوع محصول برای انجام کاربری های مختلف فراوری نموده است. تنوع بالای محصولات باعث شده تا ابزارآلات رونیکس در مشاغل مختلفی مانند نجاری، آهنگری، جوشکاری، مکانیکی و صدالبته صنعت ساختمان کاربرد داشته باشد. در این نمایشگاه مصرف نمایندگان ما می توانند بی واسطه کیفیت و تنوع بالای محصولات رونیکس را لمس نمایند.

  • رونیکس با تنوع و کیفیت بالای محصولات خود شناخته می گردد. چگونه به این دستاورد رسیده اید؟

رونیکس در طول مدت زمان فعالیت خود بیش از 2500 کد آیتم محصول با بالاترین کیفیت فراوری نموده است. برای فراوری هر یک از این محصولات باید از مراحل مختلفی گذشت. فراوری تمامی این محصولات با توجه به سناریوها و فرآیندهای مشخصی انجام می گردد. به یاری تحقیقات بازار، احتیاجسنجی مشتریان، بازخوردهای واحد خدمات پس از فروش و درخواست مصرف نمایندگان ایده اولیه خلق محصولات به وجود می آید.

در فراوری هر محصول به دو مشخصه ظاهری و فنی توجه ویژه ای می گردد. در مشخصات ظاهری به شکل محصول، رنگ بندی قسمت های مختلف، موقعیت مکانی عرضه و فروش محصول، نوع کاربری عمومی یا صنعتی ابزار و... توجه می گردد.

در بخش تکنیکال و فنی محصول هم به کیفیت مواد اولیه، قطعات و جزئیات داخل هر دستگاه، اقدامات پیشگیرانه در فرآیند ساخت ابزار و آزمون های کیفی از نکات حائز اهمیت در این فرآیند هستند. تمامی این نکات در قالب فرم ERP آماده و به واحد فراوری ارسال می گردد.

بازرسان رونیکس در قسمت کنترل کیفیت، قبل، حین و بعد از انتها فراوری در حال نظارت بر فرآیندها هستند و با انجام آزمون های کیفی و عملکردی مختلف تا از آماده بودن محصول اطمینان پیدا نمایند. بر روی تمام محصولات رونیکس، عبارت بر اساس استاندارد کیفی رونیکس دیده می گردد؛ همین عبارت به ظاهر ساده تمام فرآیندهای دقیق و پیچیده را همراه خود دارد.

ما در رونیکس بعد از احتیاجسنجی و انتخاب محصول مورد احتیاج، به سراغ بهترین برندهای فراورینماینده جهان می رویم. به عنوان مثال، برای انتخاب پروتوتایپ یک دریل شارژی، با آنالیز کامل چندین مدل از این ابزار در سوپربرندهای مطرح جهان، آن ها را مهندسی معکوس می کنیم و ویژگی های مثبت آن ها انتخاب و موارد منفی حذف می شوند.

بعد از انتخاب محصول و فراورینماینده، آنالیزهای فنی قبل، حین و بعد از فراوری شروع می گردد. موارد ضعفی که در حین کار با ابزار، موجب طول عمر کمتر، خرابی دستگاه یا نارضایتی کاربر می گردد، شناسایی و در فرم ERP وارد می گردد. این موارد در قالب اقدامات پیشگیرانه در فرم ERP وارد و به عنوان استاندارد رونیکس برای فراوری کالا رعایت می گردد. پس از طی تمام این مراحل، محصول وارد فاز فراوری انبوه شده و به بازار ابزار ایران عرضه می گردد.

با وجود عرضه محصول به بازار، کار تمام نمی گردد. ما به یاری بازخوردهای دریافتی از واحد خدمات پس از فروش، نظرسنجی از افراد حرفه ای و استادکاران یا به وسیله واحد صدای مشتری، پس از آنالیز های لازم، اقدامات اصلاحی را به فرم ERP اضافه می کنیم تا در سفارشات بعدی، بهبود و اصلاح محصول را لحاظ کنیم. همه این کارها باعث می گردد تا محصولی باکیفیت متمایز و برآمده از دل کار، به استادکاران و تمام گروه مصرف نمایندگان عرضه گردد.

  • رونیکس تا چه حد به استفاده از نیروهای ماهر و متخصص توجه می نماید؟

در انجام هر فرآیند کاری، در کنار تجربه، استفاده از تخصص اهمیت بالایی دارد. ما در رونیکس در کنار استفاده از امکانات کیفی و به روز، از نیروهای متخصص و مجرب در قسمت های مختلف استفاده می کنیم؛ چرا که معتقدیم انجام فرآیندهای موثر در هر سازمان، به نیروهای متخصص و تاثیرگذار احتیاج دارد و بدون این تفکر هیچ گاه زمینه رشد و بهبود مستمر در مسیر رسیدن به اهداف کلان سازمان میسر نمی گردد.

انتخاب درست، به کارگیری موثر و آموزش مناسب باعث رشد عملکردی نیروی انسانی در هر سازمان خواهد شد. منابع انسانی به عنوان سرمایه های اصلی هر سازمان، همواره مهمترین رکن آن مجموعه هستند که هر سازمانی باید با طرح و برنامه ریزی مناسب و پایش های منظم، در حفظ و رشد مداوم این سرمایه کوشا باشد.

  • در واحد زنجیره تامین از چه سیاست هایی برای پیشبرد اهداف رونیکس استفاده می کنید؟

در واحد ما توجه به کیفیت همواره مهمترین اصل است. شغل من و همکارانم فراوری ابزار باکیفیت است. به همین علت در بخش های تحقیق و توسعه و پشتیبانی فنی، به طور مداوم در حال آنالیز، تحلیل و اجرایی کردن اقدامات اصلاحی موثر کیفی هستیم تا علاوه بر حفظ کیفیت محصولات عرضه شده به بازار، فراوریات تازه هم با بالاترین کیفیت به بازار عرضه شوند. در این مسیر همواره سعی نموده ایم از به روزترین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری استفاده کنیم تا علاوه بر انجام با کیفیت کلیه امور، در حداقل زمان ممکن بتوانیم به نتایج موثری برسیم.

  • رونیکس برای تامین احتیاج مشتریان خود از چه استراتژی استفاده می نماید؟

ما در طول مدت زمان فعالیت خود همواره با نگاه به مشتریان به مسیرمان ادامه داده ایم؛ به همین علت کلیه احتیاجهای مخاطبان مان از مسائل کیفی و عملکردی گرفته تا ایجاد تنوع درخواستی آن ها از اولویت های اصلی ما در رونیکس بوده و خواهد بود. به عنوان مثال، تیم خلق محصول رونیکس به عنوان یکی دیگر از بخش های زنجیره تامین رونیکس، به طور مستمر در حال رصد احتیاجهای مشتریان و درخواست های بازار برای افزایش تنوع مورد احتیاج آن ها است.

  • برای توسعه محصولات رونیکس، بیشتر به چه نکاتی توجه می کنید؟

همان طور که قبل تر گفتم، امروز رونیکس در حال عرضه مجموعه ای متنوع با بیش از 2500 محصول به بازار ابزار ایران است. ما همواره توجه ویژه ای به جزئیات کیفی، عملکردی، ظاهری و بسته بندی تمامی محصولات داشته ایم و در آینده هم محصولات تازهی که قرار است به این مجموعه بزرگ اضافه شوند با رعایت همین استانداردها فراوری و به بازار عرضه می شوند. من همواره می گویم که ما رقیب خودمان هستیم. ما در پی جابه جا کردن رکوردهایی هستیم که به آن ها رسیده ایم. محصولات رونیکس از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار هستند. این نکته را هم استادکاران و اهالی فن و هم مصرف نمایندگان خانگی تایید نموده اند. اما ما به این میزان راضی نیستیم و در پی این هستیم که هر روز از روز قبل بهتر و بهتر باشیم.

منبع: فرارو
انتشار: 15 مرداد 1402 بروزرسانی: 15 مرداد 1402 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1688

به "کیفیت، مهم ترین اصل واحد زنجیره تامین رونیکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت، مهم ترین اصل واحد زنجیره تامین رونیکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید