گرشاسبی: دولت آینده به رزومه مدیران ورزشی توجه کند، نه رابطه ها

به گزارش مجله پزشکی، مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس می گوید دولت آینده برای انتخاب مدیران ورزشی باید روی رزومه افراد تمرکز داشته باشد.

گرشاسبی: دولت آینده به رزومه مدیران ورزشی توجه کند، نه رابطه ها

حمیدرضا گرشاسبی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره ضعف ها و نقایص ورزش ایران طی سال های اخیر و خواسته ها از دولت آینده اظهار کرد: بزرگترین نقطه ضعف ورزش ایران این است که ارزیابی دقیقی از عملکرد مدیرانش ندارد، یعنی معین نمی شود مدیران پرکار و مدیران کم کار چه کسانی هستند. یکی از معضلاتی که طی سال های اخیر گریبان ورزش را گرفت استفاده از مدیران غیرمتخصص بود. این مدیران از جاهای دیگر وارد ورزش شده اند و متاسفانه به دلیل نداشتن تخصص آسیب هایی را به ورزش زدند. یک نمونه کوچک در این باره می توان به آسیب رساندن به زیرساخت ها و پروژه های ورزشی مثال زد. خیلی از اماکن ورزشی که با خون و دل ساخته شدند الان به مجموعه متروکه تبدیل شده است، چون دلسوزی برای نگهداری آنها وجود نداشته است.

وی ادامه داد: درباره نقاط قوت ورزش واقعا نمی دانم چه بگویم، چون از شانس این دولت، کرونا آمد و این بهانه ای شد که خیلی از رویدادها تعطیل بشود. این مسائل باعث افت ورزش می شود. یکی دیگر از مسائلی که باعث آسیب رساندن به ورزش می شود پایین بودن عمر مدیریتی است یعنی مدیران می آیند و سریع جابجا می شوند. اگر مدیری بیاید و یک برنامه میان مدت داشته باشد عمر مدیریت اش اینقدر کوتاه است که نمی تواند برنامه میان مدت خود را اجرایی کند. با این حال مدیری که آسیب هایی را به یک مجموعه زده باز هم کوشش می نماید به آن مجموع باز شود و مدیریت کند. کسی هم نیست که پرونده ایشان را در بیاورد و آنالیز کند و ببیند چه عملکردی داشته است و به او بگویند شما در این بخش ها پیروز نبوده اید.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس در بخش دیگری از صحبت هایش افزود: کسانی که اینگونه می آیند و بدون تخصص پست می گیرند سیم شان به افراد سیاسی وصل است. آنها می آیند و پست های ورزشی را می گیرند و جالب است که در جاهایی که کار خراب است پستی را قبول نمی نمایند و در جایی که همه چیز مناسب است و کارها بر روی ریل پیش می رود پست قبول می نمایند و به سرکار می آیند. بعد که آن شرایط خوب را خراب کردند دوباره باید اساتید ورزشی کوشش نمایند تا خرابکاری آن مدیران را ترمیم نمایند. متاسفانه این مسائل گریبان ورزش را گرفته است.

گرشاسبی درباره پرداخت جریمه 48 میلیون دلاری فوتبال ایران به مربیان خارجی اظهار کرد: مقصر چنین مسائلی مجلس شورای اسلامی و دولت است و من هیچ مدیری را مقصر نمی دانم وقتی بعضی مدیران با رانت به سرکار بیایند همین اتفاقات رخ می دهد. چه کسی این مدیر را انتخاب نموده است؟ این همه اختلاس و گمشدن دکل های نفتی را فراموش کردند و حواس شان به فوتبال معطوف نموده اند. فوتبال جاذبه اجتماعی دارد و می تواند دستاوردهای مالی هم داشته باشد. اگر می خواهند در این فوتبال پیشرفتی وجود داشته باشد باید جلوی این رابطه بازی ها را بگیرند. چرا مجلس قبلی وزیر را استیضاح نکرد؟ آنها با این سازش شان خیانت کردند. در دوره گودرزی هر روز او را به مجلس شورای اسلامی می کشاندند اما در دوره وزیر بعدی، سازش کردند.

وی در پاسخ به این سوال که انتظارش از دولت بعدی چیست؟ گفت: دین ما، مذهب ما و همین طور حضرت امام علی (ع) در این زمینه فرموده است افراد دست پاک و کسانی که مردم را دوست دارند را به خدمت بگیرید. بعضی می آیند اصلا برای شان مردم مهم نیست، کسانی بر سر کار باید بیایند که مسائل مردم را حل نمایند بعضی هم که متوجه می شوند کار مردم زود انجام می شود ناراحت می شوند و می گویند نباید کارها زود و سریع انجام شود. افرادی باید حضور داشته باشند که دلسوز مردم باشند. برای انتخاب مدیران ورزشی هم باید روی رزومه افراد تمرکز نمایند و براساس جناح های سیاسی کسی انتخاب نشود. ورزش رشته تخصصی است و باید از متخصصین ورزشی استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1093

به "گرشاسبی: دولت آینده به رزومه مدیران ورزشی توجه کند، نه رابطه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرشاسبی: دولت آینده به رزومه مدیران ورزشی توجه کند، نه رابطه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید