5 خوراکی عجیب در ماداگاسکار

به گزارش مجله پزشکی، ماداگاسکار بهشت ماجراجوهاست. چه بخواهید حیوانات عجیب ببینید، با قبیله های بدوی دیدار کنید، اقامتگاه های متفاوت را تجربه کنید و یا طعم های نو را در غذاهایی متفاوت کشف کنید. اینجا برایتان از 5 غذای مجذوب کننده و خاصی گفته ایم که در تور ماداگاسکار می توانید امتحان شان کنید.

5 خوراکی عجیب در ماداگاسکار

تور ماداگاسکار و طعم های نو

غذا بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ و میراث یک کشور است و سفر در کنار کشف جاذبه هایی نو، فرصتی برای چشیدن طعم های تازه است. از آنجایی که خوراک شناسی یک فرهنگ است، سفر به معنای وسوسه کردن ذائقه ها با غذاهایی است که قبلاً برای ما ناشناخته بوده است. بنابر گفته آشپز معروف رنه ردزپی، افرادی که برای کشف یک غذا تازه سفر می روند به تجربیات دیوانه واری دست پیدا می نمایند. در این مقاله از وبلاگ خبرنگاران همراه ما باشید و با 5 غذای ماداگاسکاری آشنا شوید که هیچ جای دیگری شبیه شان پیدا نمی گردد.

آشنایی با روش طبع غذا در ماداگاسکار

هر مقصدی غذاهای خاص خود را دارد و ماداگاسکار نیز دارای تخصص های منحصر به خود است که آن را متمایزتر می نماید. این جزیره بزرگ سرشار از غذاهای ویژه با صدها طعم منحصر به فرد است که هر توریست با هر سلیقه ای را می تواند وسوسه کند.

سرآشپز معروف ماداگاسکار ماریت آندریانجاکا می گوید:

ما از نظر غذاهای تخصصی بسیارغنی هستیم. در کشور ما هر چهار طعم در حالت طبیعی خود یعنی شیرین، شور، ترش و تلخ وجود دارند و بهره برداری از آنها اهمیت بسیار زیادی در طبخ غذا دارد.

غذاهای تهیه شده در جزیره ماداگاسکار، عموماً با برنج است. برنج قوت غالب ماداگاسکاری ها است و این می تواند خبر خوشی برای توریستان ایرانی در ماداگاسکار باشد. برنج معمولا در هر وعده غذایی وجود دارد و از بخش های اصلی غذای مردم ماداگاسکار محسوب می گردد. برنج هیچ وقت به تنهایی سر میز نمی آید و همواره با گوشت، ماهی، زبو (گوشت کاو کنیایی) یا مرغ همراه است. حالا می خواهیم از چند غذای ماداگاسکاری بیشتر برایتان بگوییم.

راویتوتو (برگ های خرد شده کاساوا)

راویتوتو به همراه یک دستور پخت سنتی ماداگاسکاری، از مجذوب کننده ترین غذاهای این کشور است. راویتوتو از برگ های کاساوا شیرین (درخت مانیوک) درست شده که با هاون یا چرخ گوشت کوبیده می شوند. بعد این برگ ها را با سیر و گوشت بسیار چرب می پزند.

در جوامع دیگر مانند ماتابا در کومور، از شیر نارگیل برای پختن برگ های کاساوا استفاده می گردد. اما معمولا اینجا بیشتر چربی غذا از خود گوشت است. البته در بعضی از رستوران ها، به جای گوشت از ماهی خشک شده یا میگوهای کوچک به نام تسواکی هم استفاده می نمایند.

راویتوتو ممکن است در نگاه اول خیلی اشتها آور نباشد، اما اولین لقمه، حس چشایی شما را در بر می گیرد. این غذا با برنج و سبزیجات معطر سرو می گردد و برای وعده ناهار مناسب است.

رومازاوا غذای سنتی ماداگاسکار

رومازاوا یک غذای سنتی از غذاهای ماداگاسکاری است که با گوشت و برگ های خوراکی از جمله پاراکراس درست می گردد. گوشتی که برای رومازاوا استفاده می گردد معمولاً زبو است و یا تکه های نسبتاً چرب گوشت گاو است، اما می توان آن را با مرغ یا ماهی نیز تهیه کرد.

برای تهیه این غذا، گوشت را به قطعات درشت برش می دهند و پیاز یا موسیر، سیر له شده، گوجه فرنگی خرد شده و زنجبیل را اضافه می نمایند. بعد از آن گوشت را با چند لیوان آب روی حرارت می گذارند تا خوب بپزد.

سپس به آن برگ های خوراکی پاراکراس را به همراه چند لیوان آب دیگر اضافه می نمایند تا حداقل نیم ساعت بجوشد. در سرانجام پخت، باید حجم آب نسبتاً کم شده باشد و گوشت نرم گردد.

این غذا با برنج سفید (بدون نمک و بخارپز)، فلفل چیلی و دیگر سبزیجات معطر سرو می گردد. رومازاوا دارای طعم خاصی است که به وسیله گل های پاراکراس ایجاد می گردد. مزه ای شامل یک احساس تند و نزدیک به یک گسی جزئی در زبان و کام. هرچه این غذا حاوی گل های پاراکرس بیشتر باشد، این حس قوی تر است.

کوبا راوینا، کیک برنجی ماداگاسکار

کوبا راوینا یک کیک برنجی ماداگاسکاری است. کوبا به معنای خمیر و راوینا به معنای برگ درخت و راوینا آکوندرو به معنای برگ موز است. بنابراین کوبا راوینا یک کیک بخارپز شده در برگ های موز است. این یک دسر اشتها آور معروف ماداگاسکاری است که حوصله زیادی در تهیه آن برمی انگیزد اما به راحتی خورده می گردد. برای تهیه این کیک از آرد برنج چسبناک، موز، بادام زمینی و در برگ های موز، استفاده می نمایند. مزه کوبا راوینا را می توان با وانیل که یک طعم دهنده مناسب است نیز تقویت کرد. اکثریت قریب به اتفاق مردم ماداگاسکار روزانه آن را چه به عنوان میان وعده و چه به عنوان دسر مصرف می نمایند.

رانون امپانگو، نوشیدنی طلایی

رانو در زبان ماداگاسکاری، به معنای طلایی یا نوشیدنی طلایی است. رانو یک نوشیدنی سنتی بسیار محبوب در ماداگاسکار است. این نوشیدنی که به صورت گرم مصرف می گردد از پختن برنج چسبیده به ته دیگ که برای این کار در نظر گرفته شده است به دست می آید و بعد مقداری آب به آن اضافه می گردد.

باید بدانید که در تهیه رانون اپانگو از برنج های بسیار متنوعی مانند برنج قرمز که در استان فیانارانتسوآ بسیار محبوب است استفاده می گردد. اما برای تهیه رانون امپانگو، برنج سفید کاربرد بیشتری دارد تا طعم سنتی نوشیدنی به خوبی حفظ گردد.

موفوگاسی، نان صبحانه ماداگاسکاری

موفوگاسی به معنی نان ماداگاسکاری یکی از صبحانه هایی است که مردم ماداگاسکار از آن بسیار استقبال می نمایند. موفوگاسی درواقع نوعی دونات است که از آرد برنج درست می گردد. این نان همراه با چای یا قهوه صبحگاهی بسیار خوشمزه است. درست کردن این دونات احتیاج به تمرین و مهارت زیادی دارد، زیرا همه چیز در طعم و شکل دونات نهفته است.

متخصصان این رشته واقعاً نمی خواهند اسرار تجاری خود را فاش نمایند. با این وجود، چند دستورالعمل وجود دارد که ممکن است برای تهیه این دونات کافی باشد. اول از همه برای گازدار شدن موفو به قالب مخصوص احتیاج داریم. مواد تشکیل دهنده که در اصل آرد برنج، مخمر، آب و شکر است را در یک کاسه بزرگ می ریزند و با آب مخلوط می شوند تا خمیری صاف (نه خیلی مایع و نه خیلی غلیظ) و یکدست به دست آید. سپس یک ساعت صبر می نمایند و در آخر خمیر را در قالب مخصوص می ریزند. کف قالب ها سوراخ هایی دارد که آنها را با روغن پر می نمایند و بعد نان برای پخت آماده می گردد.

سفر به ماداگاسکار، سرزمین شگفتی ها

ماداگاسکار سرزمینی فرق دارد و در آن می توان تجربه هایی به یاد ماندنی را تجربه کرد. به همین علت تور ماداگاسکار از آن انتخاب هایی است که می تواند نقطه مهمی در زندگی تان ایجاد کند. اگر دوست دارید در این سفر رویایی و پر از اتفاق های نو شرکت کنید، خبرنگاران در تور ماداگاسکار که به زودی برررگزار می گردد منتظر شماست. کافی است با خبرنگاران تماس بگیرید و تور خود را رزرو کنید.

منبع: دالاهو
انتشار: 27 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1402 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1655

به "5 خوراکی عجیب در ماداگاسکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 خوراکی عجیب در ماداگاسکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید