98، سال آمادگی پاروزنان برای المپیکی شدن

به گزارش مجله پزشکی، بیشتر روزهای سال 98 برای پاروزنان ایران جهت آماده شدن برای حضور در مسابقات انتخابی المپبک سپری شد.

98، سال آمادگی پاروزنان برای المپیکی شدن

به گزارش خبرنگاران، بیشتر روزهای سال 98 برای قایقرانی صرف آماده سازی ملی پوشان خود کرد تا در سال آینده برای کسب سهمیه المپیک بحنگند. در این میان تیم روئینگ توانست در قهرمانی آسیا مدال آوری داشت باشند و با توجه به نتایج نازنین ملایی و بهمن نصیری، شانس های اصلی کسب سهمیه المپیک محسوب می شوند.

البته آب های آرام هم قهرمانی دنیا را پشت سر گذاشت که در آن رقابتها پیروز به کسب سهمیه کایاک چهار نفره نشد. قایقرانی فرصت دیگری برای رسیدن به سهمیه المپیک دارد . حالا باید دید می تواند در مسابقات انتخابی المپیک سربلند باشد یا شانس حضور در المپیک توکیو را از دست می دهد.

در ادامه به مرور مهمترین اتفاقات قایقرانی در سال 98 می پردازیم:

امید ایران ششم دنیا شد

مسابقات قایقرانی آب های آرام رده جوانان و زیر 23 سال در رومانی برگزار گردید. در این دوره از مسابقات ایران دو نماینده در بخش کانو و دو نمانیده هم در بخش کایاک داشت. محمد نبی رضایی ، عرفان زنده پی، ایلیا نادرنژاد و مهرشاد شریفی نمایندگان ایران در این مسابقات بودند. امید ایران برای مدال محمد نبی رضایی بود که او هم در کانو1000 متر زیر 23 سال تا فینال A پیش رفت و در نهایت ششم دنیا شد.

دست ایران به سهمیه کایاک چهار نفره نرسید

در مسابقات آب های آرام قهرمانی دنیا ایران 10 پاروزن مرد و زن را به مجارستان اعزام کرد. مهمترین ماده برای ایران کایاک چهار نفره بود که در آن سهمیه المپیک توزیع می شد اما احمدرضا طالبیان، امید احمدی، پیمان قویدل و علی آقا میرزایی در مرحله مقدماتی و در گروه خود هشتم شدند و از رسیدن به نیمه نهایی باز ماندند. به این ترتیب سهمیه المپیک هم از دست رفت.

در کانو هم عادل مجللی که شانس مدال ایران محسوب می شد در رده ششم دنیا نهاده شد.

ناکامی مجللی در مسابقات آزمایشی المپیک

عادل مجللی در مسابقات آزمایشی المپیک ژاپن در یک چهارم نهایی ششم شد و به فینال نرسید و حذف شد.

انصراف روئینگ از قهرمانی دنیا و مدال آوری در آسیا

مسابقات روئینگ قهرمانی دنیا شهریور ماه برگزار گردید اما افشین فرزام از اعزام تیم منصرف شد و تصمیم گرفت ملی پوشان را برای مسابقات تایلند آماده کند. در آن رقابتها هم ایران صاحب دو مدال طلا توسط بهمن نصیری و نازنین ملایی و چهار برنز شد.

البته ملایی و نصیری پس از این رقابتها در کاپ آسیایی هم شرکت کردند و در روئینگ تک نفره سبک و سنگین وزن سه مدال طلا گرفتند.

لغو مسابقات کانوپو قهرمانی آسیا در ایران

مسابقات کانوپولو قهرمانی آسیا قرار بود تابستان در ایران برگزار گردد اما کنفدراسیون کانوئینگ آسیا طی نامه ای به فدراسیون قایقرانی ایران از لغو رقابت های کانوپولوی قهرمانی آسیا اطلاع داد. کنفدراسیون کانوئینگ آسیا در نامه خود اعلام نموده به دلیل عدم آمادگی کشورهای آسیایی برای حضور در این مسابقات تصمیم گرفته این دوره از رقابت ها در زمان معین شده برگزار نگردد و به زمان دیگری موکول گردد.

بسته شدن پرونده قایق های روئینگ خریداری شده از چین بعد از 2سال

سال 96 تعدادی قایق رویینگ از یک شرکت چینی خریداری شده بود و آن زمان مبلغی از پول خرید قایق ها پرداخت شد اما مابقی پول باقی ماند و همین مساله هم باعث شد از سال 96 قایق ها وارد ایران نشوند. علیرضا سهرابیان توانست بدهی ایران را بپردازد. قرار بود قایق ها از چین به ایران منتتقل شوند اما با شیوع ویروس کرونا فعلا این مساله منتفی شده است.

قایقرانی سال 98 در یک نگاه:

مهمترین اتفاق: کسب دو مدال طلا در قهرمانی آسیا

بهترین ورزشکار: بهمن نصیری با قهرمانی در روئینگ آسیا

مهمترین رویدادهای پیش رو: مسابقات انتخابی المپیک 2020 روئینگ و آب های آرام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 285

به "98، سال آمادگی پاروزنان برای المپیکی شدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "98، سال آمادگی پاروزنان برای المپیکی شدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید