آدم حسابی ها: جناب مهندس اسلامبولچی، مقیم آمریکا

به گزارش مجله پزشکی، خبرنگاران: پروفسور حسین اسلامبولچی متولد 1338 مهندس و مخترعی پرکار است که عمدتا به خاطر نقش برجسته اش در شرکت ای تی اند تی (AT&T) عظیم ترین شرکت مخابراتی ایالات متحده، شناخته می گردد. پروفسور حسین اسلامبولچی نوآور، مخترع و مهندس ایرانی از جمله متخصصان برجسته حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که برای مدت دو دهه در بالاترین رده های مدیریتی غول مخابراتی ایالات متحده (AT&T) قرار داشته است.

آدم حسابی ها: جناب مهندس اسلامبولچی، مقیم آمریکا

پروفسور حسین اسلامبولچی، تا انتها مقطع دبیرستان را در ایران گذراند و دیپلم خود را از ایران گرفت، سپس به آمریکا رفت. با بالاترین رتبه از دانشگاه کالیفرنیا مدارج لیسانس، فوق لیسانس و دکترای خود را در رشته مهندسی برق - مخابرات گرفت.

وی در سال 1365 به این شرکت پیوست، پله های ترقی را طی کرد و در نهایت به سمت های مدیر ارشد فناوری، مدیر ارشد اطلاعات، رئیس AT&T Labs و رئیس خدمات شبکه های جهانی این شرکت منصوب شد و از سال 1382 به بعد نقش مهمی در کمیته عالی اجرایی شرکت ایفا کرد.

AT&T شرکتی چندرسانه یی و ارتباطی است که با بیش از 71 میلیون کاربر در امریکا و مجموع 150 میلیون کاربر جهانی، حدود 310 هزار کارمند و سالانه 118 میلیارد دلار سود خالص دارد.

او پس از یک دوره پیروز کاری در مدیریت بخش تغییرات شبکه، سیستم ها و خدمات شرکت AT&T و همزمان با ادغام آن با شرکت SBC مدیریت عاملی یک وب پرتال به نام Divvio را برعهده گرفته است.

پروفسور اسلامبولچی که در سال 2001 میلادی به عنوان مخترع سال نیوجرسی شناخته شد. جایزه یی که او از انجمن اختراعات نیوجرسی دریافت نموده، پیش از وی به افرادی همچون آلبرت اینشتین و توماس ادیسون اعطا شده و وی را در زمره عظیمان بی نظیر علم و تکنولوژی قرار می دهد.

او بیش از هزار اختراع به ثبت رسانده و اختراعات بسیاری نیز در دست ثبت دارد و یکی از برنامه ریزان افق فناوری و تکنولوژی مخابراتی 20 ساله امریکاست که براساس اهدافی تعریف شده، باید فاصله شرکت های مخابراتی، تکنولوژی، رسانه یی و خدمات دهنده اینترنتی در امریکا با سایر جهان را بیشتر و طولانی تر کند.

او یک وب پورتال عظیم اینترنتی به نام Divio را طراحی کرد که به کاربران امکان می دهد کانال های شخصی محتویات دیجیتال را به وسیله جدیدترین و پیشرفته ترین امکانات Web 2.0 برای خود بسازند.

در سال 2005 میلادی، روزنامه نیویورک تایمز در وصف شخصیت علمی او این طور نوشت: اسلامبولچی همان استراتژیست فنی پشت پرده طرح ناگهانی و جاه طلبانه AT&T برای تبدیل شدن به عظیم ترین شرکت امریکایی است که سیستم های امنیت شبکه را فراوری می نماید.

در طرح 20 ساله Venture Partners که حسین اسلامبولچی خود بنیانگذار و طراح آن است، باید تا سال 2020 میلادی بهترین مشاوره های فنی و اطلاعاتی به شرکت های عظیمی که در سراسر امریکا می خواهند سیستم های شبکه یی، اینترنتی و ارتباطی طراحی نمایند، داده گردد و مقدمات نرم افزاری و سخت افزاری لازم برای طراحی زیرساخت های متناسب با هر کدام از آن ها فراهم گردد. همچنین سیستم ها و پروتکل های جدید حفاظت از اطلاعات روی اینترنت، اینترانت، WAN و LAN به وسیله این برنامه ارائه می گردد و سخت افزار های مورد احتیاج برای تامین احتیاج های هر شرکت در صورت لزوم طراحی خواهد شد.

حسین اسلامبولچی در حال حاضر با گروهی متشکل از حدود 100 مخترع، پژوهشگر، مشاور، طراح، برنامه نویس، اقتصاددان و استاد دانشگاه در پروژه های مختلف فعالیت می نماید و هدف اصلی اش ایجاد یک تحول اساسی و پایدار در سیستم های شبکه یی و اطلاع رسانی جهانست.

او طی سال های 2010 تا 2013 مدیر شرکت Clearwire بوده است که بعدا به مبلغ 5/ 5 میلیارد دلار به شرکت مخابراتی Sprint فروخته شد. حسین اسلامبولچی همچنین به خاطر نوآوری ها و اختراعاتش هم در بین جامعه علمی شناخته شده است. او اختراعاتی در زمینه تکنولوژی های فراصوت دارد که برای تشخیص مسائل پزشکی یا شرایط بارداری کاربرد داشته است. او همچنین کوشش های زیادی برای توسعه Beam Foaming Technology انجام داده که در زمینه هایی مانند تکنولوژی های بدون سیم 5G و ساخت آنتن های قوی و بسیار پرسرعت، کاربرد دارد. دکتراسلامبولچی هم اکنون مشاور فنی شرکت فیس بوک و مدیرعامل 2020 Venture Partners است.

منبع: برترین ها
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 597

به "آدم حسابی ها: جناب مهندس اسلامبولچی، مقیم آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدم حسابی ها: جناب مهندس اسلامبولچی، مقیم آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید