شروع عملیات بازسازی آب انبار تاریخی پنجیره در شهر زواره

به گزارش مجله پزشکی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردستان از شروع عملیات بازسازی آب انبار پنجیره در بافت تاریخی شهر زواره اطلاع داد.

شروع عملیات بازسازی آب انبار تاریخی پنجیره در شهر زواره

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، مهدی مشهدی روز 18 آبان ماه با اعلام این مطلب گفت: عملیات بازسازی این آب انبار تاریخی توسط استادکاران اداره شهرستان و با همکاری هیئت امنای این بنای تاریخی شروع شد.

او اضافه کرد: این عملیات با اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال شروع شد که شامل بازسازی مخرن آب انبار، فرش کردن پشت بام و محوطه این اثر تاریخی با آجر سنتی است که امیدواریم با خاتمه این فاز، در مرحله بعدی شبستان قدیمی، سردر و پاشیر این آب انبار قدیمی بازسازی گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردستان تأکید کرد: در ضلع جنوبی این آب انبار تاریخی، یخچال زواره و برج و باروی قدیمی شهر واقع شده است، در گذشته دروازه پنجیره، یکی از پنج دروازه اصلی شهر در این محل بنا شده بود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 662

به "شروع عملیات بازسازی آب انبار تاریخی پنجیره در شهر زواره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات بازسازی آب انبار تاریخی پنجیره در شهر زواره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید