آموزش ساخت اوریگامی اژدها به 2 روش

به گزارش مجله پزشکی، خبرنگاران | سرویس خانه داری - یکی از کهن ترین حیوانات در افسانه های ژاپنی اژدهاست. موجودی که گاهی نماد خوش شانسی، گاهی نماد شر و بدی و گاهی ترکیبی از هر دو است. ساخت اوریگامی این موجود پر پیچ و تاپ با بال هایی پر از چین هم نباید کار آسانی باشد، اما نگران نباشید! در ادامه آموزش ساخت اوریگامی اژدها را همراه با تصویر و ویدیو برای شما آورده ایم تا بتوانید به خوبی از عهده ساخت اژدهای اوریگامی برآید.

آموزش ساخت اوریگامی اژدها به 2 روش

اگر مطالعه بخش خاصی از این مطلب مدنظر شماست، با انتخاب عناوینی که در فهرست موضوعی زیر ارائه شده اند، به موضوع دلخواه خود برسید.

  • ساخت اوریگامی اژدها دکوری
  • ساخت اوریگامی اژدها (سخت)
  • آموزش تصویری ساخت اوریگامی اژدها

ساخت اوریگامی اژدها

اولین تجربه شما برای ساخت اوریگامی اژدها بهتر است با کاغذهای عظیم باشد، زیرا در ساخت این موجود افسانه ای تاهای بسیاری خواهید زد. سعی کنید از رنگ هایی مثل قرمز آتشین، بنفش یا سبز بهره ببرید که بیشتر حالت افسانه ای به اژدهای اوریگامی بدهد.

1. ساخت اوریگامی اژدها دکوری

این اژدها شکل زیبایی دارد برای همین برای دکور مناسب است. برای ساخت آن یک کاغذ اوریگامی مربعی شکل می خواهید. باید اول آن را از هر دو قطرش تا کنید، یک بار از این قطر و یک بار هم از قطر دیگر تا بزنید. بعد کاغذ را باز کنید و به موازات یکی از اضلاع آن را تا کنید. همین کار را موازی آن ضلع دیگر هم انجام دهید. حالا از روی همین دو تای آخر کاغذ را تا کنید تا یک مربع کوچک داشته باشید. مربعی که یک چهارم مربع اول است. بعد هم به سادگی مانند فیلم این مربع را تبدیل به یک ذوزنقه قائم الزاویه کنید. ذوزنقه شما در مرحله بعد تبدیل به یک مثلث می گردد. در دل مثلث تان یک لوزی شبیه بادبادک بسازید. با آن طرف مثلث هم همین کار را انجام دهید. سر بادباک تان را به دل مثلث ببرید تا لوزی شما هم به دو مثلث کوچک و عظیم تقسیم گردد. مثلث کوچک قرار است راهنمای شما باشد. قله آن را گرفته و به خط تای اخری که ایجاد کردید ببرید. به این ترتیب یک مثلث کوچکتر خواهید داشت. آن سر لوزی تان را هم بگیرید ببرید به قاعده همین مثلث کوچک. از اینجا به بعد دیگر کار را از جای دیگری از سر می گیریم و دم، بال ها و در نهایت سر اژدها را می سازید.

همچنین ببینید: آموزش ساخت اوریگامی پرنده به 3 روش

2. ساخت اوریگامی اژدها (سخت)

این روش ساخت اژدها هم مثل روش قبل است فقط در حالت دادن بال، سر و … چین و شکن های بیشتری وجود دارد. همین امر باعث می گردد کار شکیل تر دیده گردد. اگر اژدهای قبلی را به خوبی تمرین نموده اید می توانید به سراغ این یکی بیایید.

بیشتر بخوانید: ساخت اوریگامی ماهی به 3 روش (فیلم + آموزش تصویری)

آموزش تصویری ساخت اوریگامی اژدها

برای ساخت اژدهای اوریگامی از تصاویر زیر نیز می توانید الگو برداری کنید.

سخن آخر…

در این مطلب چند روش برای ساخت اوریگامی اژدها را مشاهده کردید و دیدید که برای ساخت آنها به مهارت در اوریگامی احتیاج دارید. اگر به ساخت اوریگامی های پیچیده علاقه دارید پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ساخت اوریگامی توپ به 4 روش (فیلم + آموزش تصویری) را هم ببینید، اما اگر تازه این هنر را شروع نموده اید، توصیه می کنیم ابتدا مطالب ساخت اوریگامی قایق به 4 روش و آموزش ساخت اوریگامی خبرنگاران به 3 روش را مشاهده کنید. در انتها از قلم نیاندازید که تجربیات و نظرات خود را در خصوص این اوریگامی ها به وسیله بخش نظرات و پرسش ها با ما در میان بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1011

به "آموزش ساخت اوریگامی اژدها به 2 روش" امتیاز دهید

1 کاربر به "آموزش ساخت اوریگامی اژدها به 2 روش" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت اوریگامی اژدها به 2 روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید