ادعای منابع هندی درباره تعویق ارسال اس-400 از سوی روسیه به چین

به گزارش مجله پزشکی، منابع هندی مدعی شدند که ارسال سامانه اس-400 ساخت روسیه به چین به دلیل شیوع بحران کرونا به تاخیر افتاده است.

ادعای منابع هندی درباره تعویق ارسال اس-400 از سوی روسیه به چین

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعضی منابع هندی روز دوشنبه مدعی شدند که روسیه ارسال سامانه موشکی اس-400 ساخت خود به چین را متوقف نموده است.

روزنامه هندوستان تایمز به نقل از بعضی منابع چینی مدعی شده که روسیه به تازگی اعلام نموده ارسال اس-400 به چین متوقف شده و زمان ارسال مجدد این سامانه به چین هنوز معین نشده است.

این رسانه مدعی شده که این تصمیم به دلیل احتیاج به تبادل پرسنل نظامی بین طرفین برای امور فنی و آموزشی با توجه به همه گیری ویروس کرونا اتخاذ شده است. این در حالی است که ارتش چین در سال 2018 نخستین محموله از سامانه موشکی اس-400 را از روسیه دریافت کرد. چندی قبل نیز روسیه غرق شدن یک محموله از سامانه اس-400 که با کشتی در حال ارسال به چین بود را تایید کرد. (جزئیات بیشتر)

هند مدتی است که با هند تنش های مرزی دارد و به تازگی نیز بعضی جنگنده ها و تانک های خود را در مرز خود با چین مستقر نموده است. از آنجایی که دو کشور همسایه هند و چین، یک مرز معین ندارند و تنها یک خط کنترل واقعی برای جداسازی دو قلمرو دارند که در سال 1962 بعد از جنگ میان دو کشور ایجاد شد، به همین دلیل در چندین دهه اخیر، درگیری های مرزی زیادی بین دو کشور اتفاق افتاده است. (جزئیات بیشتر)

سامانه موشکی اس-400 قادر به نابود ساختن اهداف از مسافت بیش از 400 کیلومتری در ارتفاع بیش از 30 کیلومتر است. اس-400 در ناتو با نام اس ای -212 معروف است و برد آن دست کم دو برابر سامانه موشکی پاتریوت ساخت آمریکاست. اس- 400 قادر است انوع جنگنده های رادار گریز و موشک های بالستیک را سرنگون سازد. آخرین نسخه این مجموعه اس-500 است که روسیه تنها خود از آن استفاده می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 533

به "ادعای منابع هندی درباره تعویق ارسال اس-400 از سوی روسیه به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای منابع هندی درباره تعویق ارسال اس-400 از سوی روسیه به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید