اسباب بازی های مناسب برای بچه ها زیر یک سال

به گزارش مجله پزشکی، در ادامه لیستی از برترین اسباب بازی برای بچه ها زیر یک سال برای شما تهیه نموده است.

اسباب بازی های مناسب برای بچه ها زیر یک سال
نوزادان هر روز مهارت های جدیدی از راه بازی های بچه هاه یاد می گیرند، زیرا انگیزه زیادی برای برقراری ارتباط با افراد و محیط دارند. برترین اسباب بازی برای بچه ها زیر یک سال وسیله ای است که به او یاری کند تا تمرکز، هماهنگی دست و چشم و مهارت های حرکتی اش (برای غلتیدن و خزیدن) را بهبود بخشد. بسیاری از اسباب بازی ها نوزاد را به هیجان می آورند و او را تشویق می نمایند تا اولین آوا ها و واژگان را به زبان بیاورد.

اسباب بازی برای بچه ها زیر یک سال

1. تشک بازیتشک بازی کودک را تشویق می نماید تا به اسباب بازی هایی که بالای سرش آویزان شده اند، دست بزند، آن ها را بگیرد و تکان بدهد. از عروسک های کوچک، جغجغه، آینه و اسباب بازی های موزیکال در تشک های بازی استفاده می گردد. این اسباب بازی ها برای کودک جذابیت خاصی دارند و برای جلب توجه او صدا فراوری می نمایند.

2. جغجغه و دندان گیراولین شیوه بازی کودک، جستجو و اکتشاف است. کودک برای کشف و یادگیری از حواس خود استفاده می نماید. بدین ترتیب او از دست ها، دهان و پا های خود برای کشف اجسام استفاده می نماید. جغجغه و دندان گیر به دلیل داشتن اشکال، بافت ها و جنس های متفاوت برای بچه ها جذابیت خاصی دارند.

3. اسباب بازی حمامفراموش نکنید که در حمام و هنگام بازی بچه ها در آب هم می تواند یادگیری اتفاق بیفتد. بچه ها با فشار دادن اسباب بازی های خود برای خروج آب از آنها، عضلات خود را تقویت می نمایند. بعضی اسباب بازی های حمام به وان می چسبند و کودک برای جدا کردن آن ها بایستی قدرت دست خود را افزایش دهد.

4. برج هوش یا حلقه هوشبچه ها دوست دارند اسباب بازی های خود را روی هم قرار دهند. قرار دادن حلقه ها در یک میله یا چیدن استوانه های رنگی روی هم برای بچه ها هیجان انگیز است. بچه ها با سعی و خطا، گذاشتن اجسام روی یکدیگر را یاد می گیرند. آن ها هم چنین به تفاوت مقدار اجسام دقت می نمایند و یاد می گیرند چرا بزرگترین اسباب بازی در زیر و کوچکترین آن ها در بالای برج قرار می گیرد.

5. بلوک های اسباب بازیبچه ها توانایی نگه داشتن بلوک های بزرگ، نرم و پارچه ای را با دو دست دارند. نوزادان در ابتدا نگه داشتن یک بلوک در دست را تمرین می نمایند و یا آن را از دستی به دست دیگر می دهند. با رشد مهارت های حرکتی نوزاد، هنگامی که توانایی نشستن و بازی کردن پیدا می نماید، کودک می تواند بلوک ها را بر روی یکدیگر قرار دهد و با آن ها یک برج کوچک بسازد. بلوک ها در جنس ها و مقدار های مختلف موجود هستند.

6. نینی لای لاینینی لای لای برای پدر و مادر هایی که نوزاد کولیکی و بی قرار دارند، وسیله ای نجات بخش است. هنگامی که کودک در آن تاب می خورد، می تواند با اسباب بازی های چرخان بازی کند یا به صدای محیط و یا لالایی گوش فرا دهد.

7. عروسک های آموزشی پشمالوگزینه دیگر عروسک های حیوانات پشمالو و نرمی هستند که فرصت یادگیری برای کودک را فراهم می نمایند. این اسباب بازی ها برای آموزش رنگ ها، واژگان و حیوانات برای بچه ها طراحی شده اند. این عروسک ها آواز های بچه هاه و لالایی هم می خوانند. بعضی از آن ها به گونه ای طراحی شده اند که قابلیت گفتن نام کودک را هم دارند.

8. اسباب بازی های دلیل و معلولیبچه ها با توجه به روابط دلیل و معلولی، حل کردن مسایل را یاد می گیرند. بدین معنی که وقتی دکمه ای را فشار می دهند، یک رشته را می کشند یا نطقه خاصی از یک اسباب بازی را لمس می نمایند، پاسخ یا واکنشی دریافت خواهند کرد. این پاسخ ممکن است به صورت چشمک زدن یا شنیدن آهنگ یا صدای خاصی باشد.

9. بازی با توپبچه ها عاشق بازی با توپ هستند. آن ها دوست دارند برای مدت ها توپ پرتاب نمایند و بگیرند. بسیاری از اسباب بازی ها بخشی برای ورود توپ دارند. بدین ترتیب که توپ وارد سرسر ه های کوچکی شده و از سمتی دیگر خارج می گردد.

10. اسباب بازی های موزیکالتماشای بازی بچه ها با اسباب بازی های صدادار و موزیکال، واقعا لذت بخش است. آن ها نه تنها عاشق رقصیدن با آهنگ ها هستند، بلکه دوست دارند دکمه ها را فشار داده و با تکان دادن اسباب بازی ها صدای آن ها را در بیاورند.

11. کتاب های پارچه ایباور کنید یا نه، نوزادان هنگامی که والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، پرستار و خواهر و برادرشان برایشان کتاب بخوانند، صحبت کردن یاد می گیرند. آن ها بعلاوه یاد می گیرند که چگونه صفحات کتاب را ورق بزنند و به تصاویر با انگشت اشاره نمایند. کتاب های پارچه ای به راحتی شسته شده و تمیز می شوند.

12. واکر و روروئکبعضی متخصصان توصیه می نمایند که بچه ها را تشویق کنید تا در هنگام بازی بایستند و وزن خود را روی پاهایشان تحمل نمایند. استفاده از واکر و روروئک در اواخر یکسالگی کودک توصیه می گردد.

13. آویز های چرخانآویز های چرخان برای کودک بسیار سرگرم نماینده اند. استفاده از آویز چرخان بالای تخت نوزاد او را سرگرم می نماید و چرخش آهنگین آن، او را به خواب می برد. به ویژه برای بچه های که می خواهید یاد بگیرند که خودشان به خواب فرایند، این وسایل یاری بزرگی به خوابیدن آن ها می نمایند. این آویز ها معمولا دارای آهنگ های بچه هاه، لالایی و صدای سفید برای خواباندن نوزادان هستند.

14. عروسک های پولیشیهنگامی که کودک مستقل خوابیدن را می آموزد، احتیاج دارد تا با یک شی نرم مانند پتو یا عروسک های پولیشی احساس امنیت کند. عروسک های پولیشی نرم و کوچک برترین گزینه برای بچه های هستند که مستقل می خوابند.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1257

به "اسباب بازی های مناسب برای بچه ها زیر یک سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسباب بازی های مناسب برای بچه ها زیر یک سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید