بستری 2950 بیمار کرونایی در بیمارستان های مرکز، 770 نفر در ICU

به گزارش مجله پزشکی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه در طول 24 ساعت گذشته 700 بیمار نو به بیمارستان ها اضافه شده اند، گفت: در این مدت، تنها 270 بیمار مرخص شده اند.

بستری 2950 بیمار کرونایی در بیمارستان های مرکز، 770 نفر در ICU

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا زالی، درباره آخرین شرایط بیماری کرونا در تهران، گفت: تا صبح یکشنبه دو هزار و 950 بیمار کرونایی در تهران بستری هستند که از این تعداد نزدیک به 770 نفر در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.

وی با بیان اینکه در طول 24 ساعت گذشته 700 بیمار نو به بیمارستان ها اضافه شده اند، گفت: از این تعداد 180 بیمار به طور مستقیم در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اضافه کرد: در طول 24 ساعت گذشته علی رغم بستری 700 بیمار نو، تنها 270 بیمار مرخص شده اند.

وی با اعلام آمادگی بخش های درمانی در استان تهران برای رسیدگی به بیماران کرونایی، یادآور شد: درباره بچه ها خوشبختانه در طول هفته گذشته هر سه دانشگاه علوم پزشکی مستقر در تهران در حال کوشش برای راه اندازی سریع، فوری و جهادی تخت های آی سی یوی بچه ها هستند و به نظر می رسد تا هفته آینده تعداد قابل توجهی تخت های آی سی یوی ویژه بچه ها را به مدار اضافه خواهیم کرد.

زالی ادامه داد: بعضی دستگاه های تهویه مکانیکی که در کشور استفاده می گردد، ظرفیت استفاده برای بچه ها را دارد برای همین بخشی از مراکز آی سی یوی ما در تهران آمادگی این را دارند که سریعاً برای پذیرش اطفال مورد استفاده قرار بگیرند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه امروز در بیمارستان امام حسین (ع) چهارمین واحد آی سی یو به همت رئیس بیمارستان و عوامل اجرایی، راه اندازی شده است، گفت: بنابر این 60 تخت مراقبت های ویژه در بیمارستان امام حسین (ع) ظرفیت نوی را در شرق تهران ایجاد نموده است.

زالی با بیان اینکه خوشبختانه دوز سوم واکسن در روز های اخیر با استقبال بیشتری از سوی شهروندان تهرانی رو به رو بوده است، گفت: در حال حاضر در تهران حدود 23 میلیون و 800 هزار واکسن تزریق شده است که از این تعداد 10 میلیون و 600 هزار مربوط به دوز اول، 9 میلیون و 400 هزار دوز مربوط به دوز دوم و بالغ بر 3 میلیون و 700 هزار دوز مربوط به دوز سوم بوده است.

وی ادامه داد: تا هفته گذشته میانه تزریق واکسن در تهران به 50 تا 60 هزار دوز در روز کاهش یافته بود، اما در طول 72 ساعت گذشته به بالای 100 هزار دوز واکسن در روز رسیده است و دیروز بالای 120 هزار دوز واکسن در تهران تزریق شده است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه ظرفیت مراکز واکسیناسیون در تهران به گونه ای است که می توان این مقدار را به سه برابر افزایش داد، گفت: بنابر این از شهروندان عزیز تهرانی خواهش می کنیم که کسانی که تا کنون هرگز واکسن را دریافت ننموده اند هرچه سریع تر به مرکز واکسیناسیون مراجعه نمایند و سایر افراد نیز برای تکمیل دوز دوم هرچه سریع تر اقدام نمایند.

زالی ادامه داد: خوشبختانه برای دوز سوم نیز با اقبالی که شهروندان نشان داده اند، آمار واکسیناسیون به خوبی در حال رشد است و امیدواریم که بتوانیم گپ بین دوز دوم و سوم را هرچه سریع تر پوشش دهیم.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران درباره شرایط مدارس شرح داد: درباره بحث تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی ستاد ملی کرونا تصمیم گیری می نماید و با توجه به اعلام استاندار تهران در هفته گذشته مبنی بر غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی، کارگروه مشترکی بین ستاد کرونای تهران و وزارت بهداشت شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در استان تهران 7 هزار و 900 باب مدرسه در مقاطع مختلف وجود دارد که با طراحی یک نرم افزار مشترک بین ما و آموزش و پرورش اطلاعات بهداشتی در طول روز های گذشته در آن ثبت شده است و گزارش تحلیلی و تفسیری درباره مقدار ابتلاء، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تغییرات لازم برای بهینه سازی رعایت پروتکل های بهداشتی در ستاد استان تهران انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1407

به "بستری 2950 بیمار کرونایی در بیمارستان های مرکز، 770 نفر در ICU" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بستری 2950 بیمار کرونایی در بیمارستان های مرکز، 770 نفر در ICU"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید