ارزانترین تور ترکیه لحظه آخری: ترکیه از آذربایجان گاز وارد می نماید

به گزارش مجله پزشکی، ترکیه برای تامین احتیاج روز افزون خود به انرژی، با کشور آذربایجان برای واردات گاز طبیعی توافقنامه امضا نموده است.

ارزانترین تور ترکیه لحظه آخری: ترکیه از آذربایجان گاز وارد می نماید

بهترین تجربه سفر را با ارزانترین تور ترکیه لحظه آخری در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش ایرنا از رویترز، بر اساس این توافقنامه، آذربایجان 11 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به مدت سه سال به ترکیه ارسال خواهد نمود.

این گاز تا سرانجام سال 2024 به وسیله خط لوله باکو-تفلیس-ارزروم، که به خط لوله قفقاز جنوبی نیز معروف است، تأمین می گردد.

هفته گذشته، پرویز شهبازوف، وزیر انرژی آذربایجان با صادرات گاز از میدان ساحلی شاه دنیز اول خود به ترکیه موافقت کرد.

طی چند سال گذشته، همکاری در بخش انرژی بین آنکارا و باکو به طور قابل توجهی افزایش یافته است و چند خطوط لوله انتقال گاز نصب شده و به بهره برداری رسیده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، آذربایجان در هشت ماهه نخست سال 2020 به بزرگترین تامین کننده گاز ترکیه تبدیل شد. بعلاوه سال گذشته شرکت بوتاس که مسوولیت شبکه گاز دولتی ترکیه را بر عهده دارد گفت یک خط لوله گاز برای تامین انرژی مورد احتیاج منطقه نخجوان احداث خواهد نمود.

ترکیه که یکی از بزرگترین واردکنندگان گاز در اروپاست، به گازی که از روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان به وسیله خط لوله وارد می نماید و بعلاوه واردات گاز طبیعی مایع (ال ان جی) از نیجریه، الجزایر و بازار محموله های تک؛ متکی است. این کشور چهار قرارداد واردات بلندمدت به اندازه مجموعا 16 میلیارد متر مکعب در سال دارد که سال جاری منقضی می شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1271

به "ارزانترین تور ترکیه لحظه آخری: ترکیه از آذربایجان گاز وارد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزانترین تور ترکیه لحظه آخری: ترکیه از آذربایجان گاز وارد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید