تقاضای جهانی نفت ضعیف می گردد

به گزارش مجله پزشکی، یک مقام آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد که محدودیت های اعمال شده برای مهار کرونا در اروپا، چشم انداز تقاضای نفت را تضعیف می نماید.

تقاضای جهانی نفت ضعیف می گردد

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، کیسوک ساداموری، مدیر بازارها و امنیت انرژی آژانس بین المللی انرژی (IEA) گفت: به نظر می رسد اقدام های جدید اروپا با هدف مهار افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا چشم انداز تقاضای جهانی نفت را تضعیف کند.

وی اضافه نمود: تأثیر این محدودیت ها احتمالاً کمتر از محدودیت های اعمال شده در اوایل سال خواهد بود.

این مقام آژانس بین المللی انرژی بدون ذکر اینکه آیا آژانس این تضعیف تقاضا را به طور رسمی اعلام خواهد نمود یا خیر، گفت: بخش های عمده ای از قاره اروپا قفل شده اند. این مسئله مطمئناً تقاضا را کاهش می دهد.

ساداموری توضیح داد: بی شک انتظار داریم که این محدودیت ها تأثیر کمتری نسبت به محدودیت های پیشین داشته باشند، زیرا این بار مدارس و بعضی از فروشگاه ها همچنان باز هستند.

قیمت نفت پس از سقوط شدید آن در اوایل سال بهبود یافته و حدود 40 دلار برای هر بشکه باقی مانده است، این در حالی است که نگرانی از تقاضا همچنان ادامه دارد و بازارها با انتظار چالش های قانونی انتخابات آمریکا همچنان متزلزل هستند.

مدیر بازارها و امنیت انرژی آژانس بین المللی انرژی گفت: صنعت نفت و گاز - به ویژه در ایالات متحده - توجه بسیاری به نتیجه این انتخابات دارد.

ساداموری اظهار کرد: اگر دموکرات ها تغییر چشمگیری به سوی انرژی کم کربن داشته باشند و اگر سنا در دست جمهوری خواستار باقی بماند، موانعی برای این قانون به وجود خواهد آمد. در مجموع، باید منتظر نتایج کلی باشیم.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود در 14 اکتبر (23 مهرماه) و پیش از اینکه کشورهای مهم اروپایی از جمله آلمان ، فرانسه و انگلیس محدودیت های جدیدی را برای مهار شیوع ویروس کرونا اعمال نمایند، برآورد تقاضای نفت 2020 و 2021 را ثابت نگه داشته بود.

ساداموری اظهار کرد: چشم انداز تقاضای فرآورده ها متفاوت است، در حالی که تقاضای سوخت جت و نفت سفید همچنان کاهشی است، عملکرد گازوئیل، نفت کوره و بنزین بهتر است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 716

به "تقاضای جهانی نفت ضعیف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقاضای جهانی نفت ضعیف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید