خبرنگاران اتحادیه اروپا برای لندن دادخواست ارسال کرد

به گزارش مجله پزشکی، لندن - خبرنگاران - اتحادیه اروپا با ارسال دادخواستی دولت محافظه کار بوریس جانسون را متهم نموده که مقررات مربوط به تردد آزاد نیروی کار اروپایی به انگلیس را در دوره پسابرگزیت زیر پا گذاشته است.

خبرنگاران اتحادیه اروپا برای لندن دادخواست ارسال کرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

کمیسیون اتحادیه اروپا در این دادخواست متذکر شده که قوانین انگلیس امکان تردد شهروندان اروپایی ساکن این کشور به مناطقی که به ویزا نیازی ندارد محدود نموده است. طرف اروپایی برای پاسخ گویی لندن چهار ماه زمان مشخص نموده است.

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس بیان کرد که دولت در دوره مقرر به این دادخواست پاسخ خواهد داد.

فرایند دادرسی زمانی شروع می گردد که یک کشور عضو اتحادیه اروپا قانونی را زیر پا بگذارد. درصورت بالاگرفتن اختلافات احتمال ارجاع پرونده به دیوان دادگستری اروپا و اعمال جریمه وجود دارد.

انگلیس 31 ژانویه گذشته (11 بهمن) به طور رسمی اتحادیه اروپا را پس از 47 سال عضویت ترک کرد. با این حال این کشور تا انتها امسال میلادی و در چارچوب دوره موسوم به انتقالی تابع قوانین اتحادیه اروپاست.

پس از انتها این دوره تمام مناسبات چهار دهه گذشته میان دو طرف متوقف خواهد شد؛ اما اتحادیه اروپا و انگلیس مایل هستند تا پیش از آن درباره نحوه ادامه همکاری با یکدیگر به توافق برسند.

نتیجه دو دور مذاکرات طرفین تا به امروز پیشرفت خاصی نداشته و دو طرف یکدیگر را به زیاده خواهی متهم می نمایند.

اتحادیه اروپا با توجه به این اختلافات و اوضاع بحرانی ناشی از کرونا در سراسر دنیا، پیشنهاد نموده که دوره انتقالی تمدید گردد. لندن این پیشنهاد را رد و تهدید نموده که اگر مذاکرات تا ماه آینده میلادی به نتیجه نرسد، از ادامه آن انصراف خواهد داد.

دور سوم مذاکرات پسابرگزیت از دوشنبه (22 اردیبهشت) گذشته شروع شده است. میشل بارنیه نماینده شورای اروپا در امور برگزیت نتیجه مذاکرات دور قبل را ناامید نماینده خواند و می گوید که دو طرف در حوزه های مختلف قضایی، شیلات و دسترسی برابر به بازار تجاری اختلاف نظر جدی دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 406

به "خبرنگاران اتحادیه اروپا برای لندن دادخواست ارسال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اتحادیه اروپا برای لندن دادخواست ارسال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید