خبرنگاران بیش از 15 میلیون نفر در آلمان علیه کرونا واکسینه شدند

به گزارش مجله پزشکی، تهران- خبرنگاران- با گذشت بیش از سه ماه از کارزار واکسیناسیون در آلمان، تا کنون نزدیک به 15.5 میلیون نفر از شهروندان این کشور در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند.

خبرنگاران بیش از 15 میلیون نفر در آلمان علیه کرونا واکسینه شدند

به گزارش خبرنگاران، تا به امروز کمتر از بیست درصد مردم آلمان علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند. طبق آخرین آمار موسسه روبرت کخ در روز جمعه، تا روز گذشته حدود 15.5 میلیون شهروند این کشور برای نخستین بار و بیش از 5.3 میلیون نفر نیز دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

این بدان معناست که با گذشت بیش از سه ماه از آغاز کارزار واکسیناسیون سراسری در آلمان مجموعاً 20.74 میلیون دوز واکسن تزریق شده است. گزارش ها حاکی است که میزان واکسیناسیون برای اولین در روز چهارشنبه به 739 هزار دوز واکسن کرونا در یک روز رسیده که به نوبه خود رکورد جالب توجهی به شمار می رود.

تارنمای شبکه دویچه وله در این رابطه نوشت: ظرف 24 ساعت گذشته 29 هزار و 426 مورد ابتلای جدید به کرونا ثبت شده است. در همین فاصله زمانی 294 نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که آمار ابتلا به کرونا روز پنج شنبه هفته گذشته 20 هزار 407 نفر بود.

اوایل ژانویه امسال شمار مبتلایان به کرونا نزدیک به 32 هزار نفر بود که رقم بسیار بالایی است اما پس از آن میزان ابتلا برای چند هفته به شکل قابل توجهی کاهش یافت و اکنون مجددا افزایش یافته است، این امر موجب نگرانی مقامهای بهداشتی دولت آلمان شده است.

امروز همچنین نشریه تاگس شاو آلمان گزارش داد، آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در فرانسه از آستانه 100 هزار مرگ ثبت شده عبور کرد، این امر فرانسه را به اولین کشور همسایه آلمان تبدیل می کند که از این رقم فراتر رفته است. طی 24 ساعت اخیر مقامات بهداشتی فرانسه 296 مورد مرگ را گزارش کردند و به این ترتیب تعداد مرگ گزارش شده این کشور به 100 هزار و 73 نفر رسید.

تا به امروز فقط ایتالیا و انگلیس از مرز 100 هزار مرگ در اروپا عبور کرده بودند. در سراسر جهان فرانسه با 67 میلیون جمعیت به شدت تحت تأثیر همه گیری کرونا قرار گرفته و هشتمین کشوری است که به این میزان از مرگ و میر می رسد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1015

به "خبرنگاران بیش از 15 میلیون نفر در آلمان علیه کرونا واکسینه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 15 میلیون نفر در آلمان علیه کرونا واکسینه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید