خبرنگاران مجوز احداث 127 هکتار گلخانه در اقلید صادر شد

به گزارش مجله پزشکی، شیراز-خبرنگاران- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید با بیان اینکه توسعه کشت های گلخانه ای از نیازهای ضروری برای تامین امنیت غذایی پایدار است، گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در سال 92 تا به امروز برای احداث 127 هکتار گلخانه در این شهرستان مجوز صادر شده است.

خبرنگاران مجوز احداث 127 هکتار گلخانه در اقلید صادر شد

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

سیدعلی آقا میرطالبی، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: با هدف برخورداری متقاضیان از تسهیلاتی که برای احداث گلخانه در نظر گرفته شده، از مجموع این 127 هکتار تا کنون برای 58 هکتار آن پرونده تشکیل داده شده و فرد متقاضی برای دریافت این تسهیلات که از محل اعتبارات پایدار روستایی در نظر گرفته شده به بانک کشاورزی معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مجوزهای صادر شده برای راه اندازی گلخانه به مرکز آموزشی پادگان امام سجاد (ع) تعلق دارد، گفت: این گلخانه در سطح سه هزار مترمربع ایجاد شده و در زمینه فراوری محصولات صیفی از جمله خیار و فلفل دلمه ای فعال است، همچنین مقرر شده در آینده نزدیک، سطح فراوری آن به 20 هکتار افزایش یابد و تنوع محصولات صیفی آن نیز بیشتر گردد.

به گفته میرطالبی، این گلخانه با اعتباری افزون بر 12 میلیارد ریال راه اندازی شده و برای چهار نفر اشتغال پایدار ایجاد نموده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید ادامه داد: مهمترین طرح های اجرا شده یا در حال اجرای گلخانه در این شهرستان، مجتمع گلخانه ای 27 هکتاری است که عملیات زیربنایی آن به انجام رسیده و در حال واگذاری به بهره بردار است.

وی اعلام کرد: علاوه بر این، هم اینک موضوع صدور مجوز احداث 235 هکتار گلخانه دیگر در شهرستان اقلید در دست پیگیری است.

میرطالبی گفت: ظرف حدود پنج سال که از اعطای تسهیلات برای ایجاد گلخانه در این شهرستان سپری می گردد، تا کنون 700 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

او اضافه نمود: کشت گلخانه ای به دلیل برخورداری از سیستم بسته فراوری، بهره گیری از آبیاری نواری و نیز سهولت کنترل دما و رطوبت، استفاده بهینه از منابع آب توام با افزایش عملکرد در واحد سطح، یاری بزرگی به اقتصاد فعالان در این عرصه می نماید و به سبب مزیت های فراوان آن دراولویت برنامه های وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید در بخش دیگری از مطالب خود گفت: این نهاد برای جلوگیری از آفتاب سوختگی محصولات کشاورزی در این شهرستان، اقدام به احداث 40 هکتار سایبان در اراضی کشاورزی این منطقه نموده است.

شهرستان اقلید که در فاصله 267 کیلومتری شمال غرب شیراز قرار گرفته است، به سبب برخورداری از دشت های حاصلخیز آسپاس، نمدان و بکان از قطب های کشاورزی استان فارس به شمار می آید.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 271

به "خبرنگاران مجوز احداث 127 هکتار گلخانه در اقلید صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجوز احداث 127 هکتار گلخانه در اقلید صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید