تور ارزان ترکیه: در خصوص چای: نوشیدنی ملی ترکیه!

به گزارش مجله پزشکی، چای ترکی

افرادی که با کشور ترکیه خیلی آشنا نیستند فکر می نمایند که نوشیندنی ملی این کشور، قهوه است (بخاطر وجود قهوه ترک!) اما واقعیت این است که چای، جز جدایی ناپذیری از فرهنگ ترک هاست. خانم ها، خانواده ها و دوستان معمولا در یک باغ کنار هم جمع می شوند و حین گپ زدن کنار هم چای می نوشند و مردان هم اغلب به چایخانه هایی می فرایند که در بیشتر شهرها و روستاهای ترکیه، نقطه ای کانونی برای دور هم بودن هستند. با خبرنگاران همراه باشید:

تور ارزان ترکیه: در خصوص چای: نوشیدنی ملی ترکیه!

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

اگر به روزهای قبل ترکیه برشد و دوران ارتباطات رو در رو بر شد می بینید که مراسم صرف چای در دورهمی ها به این معنا است که دیگر نیازی به اینترنت، فیسبوک و هیچ وسیله ارتباطی دیگری ندارید. هنوز هم که هنوز است، صرف چای در کنار دیگران در این کشور، اهمیت خیلی زیادی دارد طوریکه می تواند آغازگر یک روابط محبت آمیز قوی با بقیه افراد باشد.

چطور چای ترکی بنوشیم؟

در ترکیه، از استکان های کمر باریک شبیه گل های لاله برای صرف چای استفاده می گردد. ترک ها هیچ وقت به چایشان شیر اضافه نمی نمایند و در عوض آن را با 2 حبه قند و یا تعداد بیشتری میل می نمایند. پذیرایی از افراد با چای در ترکیه، زمانیکه به خانه هم می فرایند، خیلی مرسوم است علاوه بر این صرف چای آنقدر اهمیت دارد که یکدیگر را به مزارع چای دعوت می نمایند و بیشتر، وعده ملاقاتشان را در آنجا می گذارند.

چایخانه هایی که در روستاها و در مراکز شهرهای وجود دارد، جایی برای گردهمایی آقایان هستند و ورود خانم ها به این مکان ها خیلی غیر عادی و غیر موسوم است.

فواید چای ترکی

نوشیدن چای ترکی در سفر به ترکیه علاوه بر اینکه یک تجربه اجتماعی است، فواید زیادی هم برای سلامنتی دارد. طبق تحققیاتی که در کشور هلند شده است، چای سیاه به تنظیم کردن رگ های خونی قلب یاری می نماید و در نتیجه احتمال بروز سکته ها و یا حمله های قلبی را کاهش می دهد. علاوه براین، فلاوین هایی که در چای سیاه وجود دارد کلسترول را در بدن پایین می آورد و به ثابت ماندن متابولیسم و سوخت و ساز در بدن و کاهش ریسک ابتلا به دیابت، یاری زیادی می نماید.

چطور چای ترکی درست کنیم؟

معمولا در ترکیه از قوری هایی که به آنها caydanlik گفته می گردد، برای درست کردن چای ترکی استفاده می گردد. اول کتری بزرگتر برداشته شده و روی اجاق گاز گذاشته می گردد تا آب داخل آن به جوش بیاید و بعد 2 پیمانه چای ترکی برداشته شده و در قوری ریخته می گردد تا با آب جوشان قاطی گردد و تقریبا باید 10 دقیقه بماند. بعد از 10 دقیقه، در استکان های کمر باریکی چای ریخته شده و با شکر و یا حبه های قند سرو می گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1381

به "تور ارزان ترکیه: در خصوص چای: نوشیدنی ملی ترکیه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: در خصوص چای: نوشیدنی ملی ترکیه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید