روسیه، آمریکا و فرانسه خواهان توقف فوری درگیری ها در قره باغ شدند

به گزارش مجله پزشکی، براساس بیانیه کرملین، رئیس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی با نخست وزیر ارمنستان بر لزوم انتها یافتن فوری درگیری ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در قره باغ تاکید نمود.

روسیه، آمریکا و فرانسه خواهان توقف فوری درگیری ها در قره باغ شدند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دور جدیدی از درگیری ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ اواخر سپتامبر به راه افتاد و طرفین یکدیگر را به شروع خصومت ها متهم می نمایند و جامعه بین المللی خواهان آتش بس فوری شده است.

در بیانیه کرملین آمده است: با درخواست طرف ارمنستانی، مکالمه ای تلفنی میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان انجام شد. گفت وگو بر سر شدت یافتن رویارویی مسلحانه در منطقه قره باغ بود که به یک درگیری تمام عیار تبدیل شده و تلفات جدی برای دو طرف از جمله در میان غیرنظامیان به بار آورده است و این شرایط هنوز ادامه دارد.

پیش از آن سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جریان گفت وگو با جیحون بایراموف، همتایش از جمهوری آذربایجان بر سر درگیری های کنونی و افزایش تلفات غیرنظامیان ابراز نگرانی نموده و بار دیگر بر لزوم برقراری آتش بس فوری تاکید نمود.

از زمان شروع دور جدیدی از درگیری ها در منطقه قره باغ از 27 سپتامبر، جامعه بین المللی خواهان خاتمه یافتن خصومت ها و بازگشت به مذاکرات میان طرفین با نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا شده است. هم ارمنستان و هم جمهوری آذربایجان، یکدیگر را به شروع درگیری ها متهم می نمایند.

همزمان وزیران خارجه سه کشور روسیه، فرانسه و آمریکا، موسوم به گروه مینسک با انتشار بیانیه ای مشترک جنگ قره باغ را تهدیدی غیرقابل قبول برای ثبات منطقه خواندند و کشتار غیرنظامیان را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است که تحت هیچ شرایطی حملات اخیر که تاسیسات غیرنظامی را هدف قرار داده قابل قبول نیست.

ژان ایو لودریان، مایک پمپئو و سرگئی لاوروف، وزیران خارجه فرانسه، آمریکا و روسیه همچنین خواهان آتش بس فوری و بدون قید و شرط شده و از باکو و ایروان خواستند تا از هم اکنون فرایند حل و فصل اختلافاتشان را با تکیه بر معاهدات بین المللی مورد قبول طرفین شروع نمایند.

تا کنون 9 روز از شروع مخاصمه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قره باغ می گذرد. بر اساس گزارش ها، دو طرف روز دوشنبه اهداف غیرنظامی را هدف حملات خود قرار دادند.

به گفته خبرنگار خبرگزاری فرانسه که در محل مناقشه حاضر است حملات علیه غیرنظامیان از دو طرف اجرا شده است.

این خبرگزاری مجموع تلفات غیرنظامی آذربایجان را 44 و ارمنستان را 19 نفر عنوان نموده است. از روز یکشنبه تا کنون 5 غیرنظامی در ارمنستان و 11 نفر در آذربایجان در اثر حملات کشته شده اند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 598

به "روسیه، آمریکا و فرانسه خواهان توقف فوری درگیری ها در قره باغ شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه، آمریکا و فرانسه خواهان توقف فوری درگیری ها در قره باغ شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید