سه مدال رنگین برای دختران کاراته، برق زرین طلا بر گردن دوستی؛ علیپور نقره و خاکسار برنزگرفت

به گزارش مجله پزشکی، رقابت های کاراته بازی های همبستگی کشورهای اسلامی امروز (شنبه) رسما شروع شد و نمایندگان ایران به روی تاتامی رفتند و سه مدال طلا، نقره و برنز حاصل کار آنها بود.

سه مدال رنگین برای دختران کاراته، برق زرین طلا بر گردن دوستی؛ علیپور نقره و خاکسار برنزگرفت

به گزارش خبرنگاران، مسابقات کاراته چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی امروز (شنبه) شروع شد. در بخش بانوان در وزن 50- کیلوگرم نسرین دوستی در اولین گام به مصاف شرمین سگاران دارنده برنز آسیا در سال 2015 و سه برنز رقابت های لیگ دنیای کاراته وان از مالزی رفت و در هانتی با نتیجه 4 بر یک بر این حریف غلبه کرد و به دور بعد راه یافت. دوستی در دومین ملاقات به مصاف سرونیتا سوکوتندل از اندونزی رفت و با نتیجه یک بر صفر به رجحان رسید و گام به دور بعد گذاشت. دوستی در نیمه نهایی نورانا آلیو از آذربایجان را یک بر صفر برد و به فینال وزن 50- کیلوگرم راه یافت.

دوستی در فینال به مصاف، سراپ اوزچلیک از ترکیه با کوله باری از نشان های قاره یی و دنیای و کاراته وان رفت و با شکست حریف خود مدال طلای بازی های همبستگی اسلامی را به دست آورد.

در 55- کیلوگرم، طراوت خاکسار در نخستین مبارزه خود پیروز شد یک بر صفر حریف ازبکستانی را مغلوب کند. خاکسار در مبارزه دوم سیاکیلا جفری از مالزی را یک بر صفر برد و راهی دور نیمه نهایی شد، او در نیمه نهایی مقابل یاسمین آتیا از مصر نفر سوم دنیا در سال 2012 نهاده شد و پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی مبارزه در هانتی 5 بر صفر مغلوب گردید. خاکسار برای کسب مدال برنز عصر امروز به مصاف حریف ترکیه خود رفت. او در مرحله رپه شارژ در وقت قانونی مبارزه پس از تساوی صفر بر صفر برابر طوبا یاکان از ترکیه در هانتی با 5 پرچم به رجحان رسید و صاحب مدال برنز این دوره از رقابتها شد.

رزیتا علیپور در وزن 61- کیلوگرم به عنوان اولین نماینده ایران در این دوره از رقابتها به روی تاتامی رفت و در اولین بازی با نتیجه 6 بر صفر کاراته کای پاکستانی را شکست داد. علیپور در دومین مبارزه به مصاف دوینا دیا از اندونزی رفت و در حالی که 26 ثانیه تا خاتمه مبارزه وقت باقی بود توانست با نتیجه 8 برصفر این حریف را شکست دهد. علیپور با این پیروزی به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد او در نیمه نهایی مقابل مروه کوبان از ترکیه با نتیجه یک بر صفر به رجحان رسید و به فینال این دوره از رقابتها راه یافت. علیپور در فینال مقابل حریف آذربایجان خود نتیجه را 3 بر صفر واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 4

به "سه مدال رنگین برای دختران کاراته، برق زرین طلا بر گردن دوستی؛ علیپور نقره و خاکسار برنزگرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه مدال رنگین برای دختران کاراته، برق زرین طلا بر گردن دوستی؛ علیپور نقره و خاکسار برنزگرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید