عزیزی: با بودجه 3 میلیارد تومانی، هیچ اتفاقی برای تنیس نمی افتد

به گزارش مجله پزشکی، رئیس فدراسیون تنیس اعتقاد دارد بودجه این فدراسیون کم است و با این مبلغ نمی توان در زمینه قهرمانی فعالیت کرد.

عزیزی: با بودجه 3 میلیارد تومانی، هیچ اتفاقی برای تنیس نمی افتد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، داود عزیزی در حاشیه برگزاری مسابقات جام حذفی تنیس گفت: اولین فدراسیونی بودیم که نخستین دوره مسابقات بین المللی را برگزار کردیم و کیش هم میزبانی خوبی داشت. در مسابقات جام حذفی تنیس بانوان با 75 درصد رشد کمی روبرو بودیم و در بخش مردان، 183 تیم حضور داشتند. از طرفی تعداد بازیکنان به 112 نفر رسید که 18 نفر خارجی بودند. اتفاقات خوبی در این مسابقات افتاد و اجازه دادیم چند تیم بازیکن خارجی بیاورند. این موضوع، سبک بازی ها را بالا می برد و در مجموع بازخورد این مسابقات مثبت بود.

وی درخصوص دخالت شرکت توسعه و نگهداری از تجهیزات ورزشی و دریافت زمین های تنیس گفت: فدراسیون تنیس آکادمی استقلال، مجموعه امجدیه و شهید شیرودی را سال ها در اختیار داشت، اما الان هیچکدام را ندارد. به نظر من شرکت توسعه عجله کرد؛ چرا که اگر اجازه می داد تغییرات صورت می گرفت، به نتیجه مطلوبی می رسیدیم. دلیل شرکت توسعه و تجهیز این است که فدراسیون به تعهداتش عمل نکرده است، اما فدراسیون تنیس به تعهدات خود عمل کرده و بدهی 3 میلیاردی را پرداخت کرده است.

رئیس فدراسیون تنیس گفت: مگر می شود کار قهرمانی از فدراسیون بخواهند اما زیرساخت لازم را نداشته باشند؟ این دو، لازم و ملزوم هم هستند و چنین اتفاقی امکان پذیر نیست. در حال انجام مذاکرات هستیم و معاون توسعه ورزش قهرمانی قول داد در این زمینه با شرکت توسعه مذاکره کند. امیدوارم شرکت توسعه و نگهداری از تجهیزات ورزشی در این باره تصمیم جدی بگیرد که چه کاری می خواهد انجام دهد. باید ببینیم با گذشت زمان، اتفاقات خوبی برای تنیس رخ می دهد یا خیر؟

عزیزی درباره افزایش بودجه فدراسیون تنیس گفت: دو بودجه درآمدی و دریافتی از وزارت ورزش و جوانان داریم. یک میلیارد و 100 میلیون تومان، بودجه دریافتی ما از وزارت ورزش و جوانان است که به 3 میلیارد و 300 میلیون تومان رسیده که رشد خوبی داشته است. درباره بودجه درآمدی نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا نمی توانم مبلغ دقیق را بگویم، اما بودجه فدراسیون تنیس با این شرایط ارزی خیلی کم است. به عبارت دیگر با 3 میلیارد تومان، هیچ اتفاقی برای رشته تنیس نمی افتد؛ مگر اینکه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نگاه خاصی داشته باشند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: جزو فدراسیون هایی هستیم که سالی 240 میلیون تومان یعنی کمترین پول را از کمیته ملی المپیک دریافت می کنیم. این مبلغ برای اعزام یک قهرمان کشورمان به یک تورنمنت نیز جوابگو نیست. نگاه کمیته ملی المپیک باید تغییر کند که در صحبت با صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک این موضوع را قبول کرده است. باید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان بپذیرند که این مبلغ برای تنیس کم است. خودمان هم برای درآمدزایی وظیفه داریم که در حال تلاش هستیم.

رئیس فدراسیون تنیس با اشاره به تعامل با کشورهای دیگر برای برگزاری کمپ هایی جهت توسعه تنیس ایران گفت: حریفان تمرینی خارجی را برای دو تا سه هفته به ایران آورده تا با تنیسورهای کشورمان تمرین و بازی کنند. از طرفی دیگر، بازیکنان در مسابقات خارجی شرکت کنند و ما هم باید به آنها کمک کنیم. پیگیر هستیم بازیکنان خارجی به ایران آمده و تمرین کنند که با توجه به معرفی سرمربیان تیم های ملی بانوان ایرانی، مذاکرات مان را برای آوردن بازیکنان خارجی انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 877

به "عزیزی: با بودجه 3 میلیارد تومانی، هیچ اتفاقی برای تنیس نمی افتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزیزی: با بودجه 3 میلیارد تومانی، هیچ اتفاقی برای تنیس نمی افتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید