محدودیت های پروازی کشور دوباره برمی گردند؟

به گزارش مجله پزشکی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تشدید نظارت ها و اقدامات پیشگیرانه این سازمان به منظور اطمینان از اجرای صحیح مقررات و پروتکل های مصوب بهداشتی در بخش حمل و نقل هوایی خبر داد.

محدودیت های پروازی کشور دوباره برمی گردند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، رضا جعفرزاده، اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری با عنایت به نقش حاکمیتی و نظارتی برای کمک به مهار انتشار بیماری کووید- 19 و با توجه به اهمیت و در اولویت قرار داشتن سلامت مسافران، توسط بخش های نظارتی خود از جمله دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی، دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی و دفتر عملیات پرواز، به صورت مستمر بازرسی های لازم از همه بخش های فرودگاهی، هندلینگ و غیره به عمل می آورد.

وی اضافه نمود: سازمان هواپیمایی کشوری حسب وظیفه ذاتی خود موظف به نظارت بر اجرای پروتکل ها و دستورالعمل های ستاد مرکزی مبارزه با کرونا و ملزم به نظارت بر حسن انجام دستورالعمل هاست. بنابراین ابتدا رعایت اصول بهداشتی را همان گونه که در شیوه نامه کد 1900 آمده است، توصیه می کند و در صورت مشاهده بی توجهی به مقررات و دستورالعمل ها نسبت به برخورد قانونی و بازگشت محدودیت های پروازی اقدام خواهد کرد.

جعفرزاده شرح داد: اهمال و بی توجهی شرکت های هواپیمایی، فرودگاهی، شرکت هایی خدمات زمینی، بار و مسافر، خدمات ویژه و همچنین سایر شرکت های فعال در امر پرواز، در رعایت مقررات و دستورالعمل های سازمان هواپیمایی کشوری و پروتکل های بهداشتی تدوین شده توسط این سازمان برخوردهای لازم را در پی خواهد داشت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بیان نمود: از آنجا که افزایش پروازها و رفع محدودیت ها می تواند تنها راه حل مقاومت ها در این شرایط سخت به شمار آید، چنانچه شرط محوری این موضوع نادیده گرفته شود لطمه اقتصادی ناشی از آن غیرقابل جبران خواهد بود؛ بنابراین برای استمرار پروازهای داخلی و فراهم شدن زمینه های انجام پروازهای بین المللی نیاز به انجام پروازهای ایمن و سلامت مسافر، رعایت مقررات بهداشتی بی چون و چرای بهداشتی میسر نخواهد شد.

وی با بیان این که بنا به توصیه های وزارت بهداشت رعایت اصول بهداشت فردی مهم ترین شیوه مهار این ویروس است از هموطنان خواست چنانچه با موارد تخلفی در خصوص عدم اجرای صحیح مقررات روبرو شدند مراتب را از طریق سایت سازمان به نشانی www.cao.ir اطلاع دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 502

به "محدودیت های پروازی کشور دوباره برمی گردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت های پروازی کشور دوباره برمی گردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید