مصاحبه با خانم کاترینا ماچکه از موسسه تبادلات دانشجویی دااد با موضوع شرایط تحصیل در آلمان(قسمت دوم)

به گزارش مجله پزشکی، سوال بعدی از عماد وفایی که میگه من مهندسی تکنولوژی معماری را در ایران گرفتم و میخواهم اینجا ادامه تحصیل دهم، باید چه مراحلی را طی کنم و هفت ماه اینجا هستم.

مصاحبه با خانم کاترینا ماچکه از موسسه تبادلات دانشجویی دااد با موضوع شرایط تحصیل در آلمان(قسمت دوم)

اولاً کلاً میگن که برای شما اگر بخواهین بدونید که در آلمان کجا ؟ چه دانشگاهی؟ چه رشته ای؟ را در واقع درس میده می تونید به سایت study-in.de برین و اونجا نوشته یک لینکی هست به اسم studiengang und hochschule finden وقتی روی اون کلیک کنید به زبان های مختلف از جمله فارسی هم این اطلاعات را می تونید بدست بیارید و ببینید که چه دانشگاهی، چه رشته ای را درس میدن و کجا می تونید در واقع ادامه بدید و کلاً برای رشته های مهندسی میگن که شما باید همونطور که قبل هم صحبت کردیم بروید سراغ دانشگاهی که این رشته را درس میدن و اونجا صحبت کنید و ببینید چه امکانی هست برای ادامه تحصیل.

سوالای بعدی مشابه هستن. علی مردانی و ضیاء عظیمی نوشتن که سوال آقای ضیاء عظیمی را می خونیم که نوشتن که من از افغانستان هستم. لیسانس علوم کامپیوتر دارم از افغانستان. زبان آلمانی A1. میخواهم ادامه تحصیل بدم. شرایط ادامه تحصیل برای من چیه؟

یه خلاصه ای از سخنان ایشون من بگم. اولاً شما می تونید در سایت www.hochschulkompass.de روی این سایت برید و اگه میخواهید این رشته علوم کامپیوتر را به انگلیسی بخونید. در اینجا بزنید Computer Science دانشگاهش را انتخاب کنید و بگید مثلاً به انگلیسی و اونجا می تونید ببینید در آلمان کدوم دانشگاه ها این رشته را به انگلیسی میشه امکانش هست که تحصیل کرد وگرنه شما با A1 هنوز امکانش را ندارید و تقریباً باید C1 داشته باشید و حالا میگن که کاری که میشه کرد اینه که خیلی از دانشگاه ها؛ حدود 160 دانشگاه؛ در آلمان کلاس های زبان رایگان میزارن برای خارجی ها و پناهجوها که در اونجا بتونید سطح زبانتون را بیارید به حد C1 این هم یه راهی هست که شما بتونید ادامه بدید. در واقع یا باید زبانتون را بیارید به حد C1 یا اینکه اگر می¬تونید و مایل هستید به زبان انگلیسی این رشته را ادامه دهید.

سوال بعدی از شراره که می پرسند میشه کلاس زبان برای کسانی که می خواهند به دانشگاه برن به چه صورته؟ دوباره در واقع تکرار کرد که این کلاسای زبانی که در خیلی از دانشگاه ها برای پناهجوها گذاشته میشه رایگان هست و شما می تونید برید اونجا کلاس زبان بخونید و تا حد C1 خودتون را برسونید.

منبع: ویکی گرام
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 789

به "مصاحبه با خانم کاترینا ماچکه از موسسه تبادلات دانشجویی دااد با موضوع شرایط تحصیل در آلمان(قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه با خانم کاترینا ماچکه از موسسه تبادلات دانشجویی دااد با موضوع شرایط تحصیل در آلمان(قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید