مقاله: طرز تهیه و رازهای خوشمزه و قرمز شدن ماکارونی با سویا و قارچ

به گزارش مجله پزشکی، *برای مرحله دم کردن ماکارونی حتما از 1/2 فنجان آب بهره ببرید. این کار باعث می گردد ماکارونی خوب بخار کند و قرمز گردد و هنگام سرو بافتی نرم و لطیف داشته باشد.

مقاله: طرز تهیه و رازهای خوشمزه و قرمز شدن ماکارونی با سویا و قارچ

*اگر ترجیح می دهید ماکارونی را دم نکنید بعد ازآبکش کردن آن، ماکارونی را در ظرف مورد نظر سرو کنید و مایه ماکارونی را روی آنبریزید. روی مایه ماکارونی کمی پنیر پارمزان رنده شده بپاشید.

*برای این که یک ماکارونی قرمز خوشمزه داشته باشید بعد از آبکش کردن ماکارونی آن را با آب سرد بشورید تا لعاب ماکارونی از آن جدا گردد و مایه ماکارونی حسابی روی آن بنشیند.

در این فاصله قارچ ها را برش بزنید و در مقداری کره و فلفل سیاه تفت دهید تا کمی سبک شوند. سپس قارچ های تفت خورده را به ترکیب سویا اضافه کنید. مایه سویا و قارچ را خوب هم بزنید. اگر مایه به روغن احتیاج دارد کمی دیگر روغن اضافه کنید تا مایه ماکارونی ته نگیرد. به مایه سویا اجازه دهید تا به روغن بیفتد. بهتر است برای چند دقیقه درب ماهیتابه را ببندید و صبر کنید تا مایه ماکارونی به روغن بیفتد.

زردچوبه را اضافه کنید و زمانی که زردچوبه تفت خورد و طعم خامی آن گرفته شد گوجه فرنگی های رنده شده را اضافه کنید. آب گوجه فرنگی باید خوب کشیده و سرخ گردد. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته گردد. یک قاشق غذاخوری زعفران دم نموده را هم اضافه کنید. حالا نوبت اضافه کردن سویا است. بعد از ریختن سویا در سس گوجه فرنگی چند قاشق آب به سویا اضافه کنید تا سویا خوب بپزد. سپس سویا را خوب تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته گردد. بعد از حدود 5 یا شش دقیقه سایر ادویه جات به علاوه نمک به سویا اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا طعم فلفل و ادویه و نمک به خورد سویا بروند.

منبع مقاله: طرز تهیه و رازهای خوشمزه و قرمز شدن ماکارونی با سویا و قارچ

انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1239

به "مقاله: طرز تهیه و رازهای خوشمزه و قرمز شدن ماکارونی با سویا و قارچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: طرز تهیه و رازهای خوشمزه و قرمز شدن ماکارونی با سویا و قارچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید