پذیرش تاریخی اکسپرس انتری با دعوت از بیش از 27 هزار متقاضی برگزار گردید

به گزارش مجله پزشکی، کانادا در پذیرشی بی سابقه از 27,332 متقاضی دعوت نموده است تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه نمایند. این پذیرش امروز سیزدهم فوریه 2021 برگزار گردید و متقاضیان تجربه کانادایی در آن هدف گرفته شدند. این پذیرش بی سابقه تنها متقاضیانی را هدف گرفت که امتیازشان در سیستم جامع رتبه بندی حداقل 75 بوده است؛ این امتیاز پایین ترین امتیاز مورد احتیاج در CRS است.

پذیرش تاریخی اکسپرس انتری با دعوت از بیش از 27 هزار متقاضی برگزار گردید

چهارشنبه ای هم که گذشت طی یکی دیگر از پذیرش های اکسپرس انتری 654 متقاضی برنامه مهاجرت استانی یا PNP دعوت شدند. متقاضیانی که از طرف یکی از برنامه های مهاجرت استانی مرتبط با اکسپرس انتری انتخاب می شوند به صورت اتوماتیک 600 امتیاز اضافی به امتیازاتشان اضافه می گردد و به همین دلیل است که حداقل امتیاز پذیرش های مرتبط با برنامه مهاجرت استانی نسبت به سایر پذیرش ها نسبتا بالاتر است. بدین ترتیب 250 متقاضی دعوت شده هم اکنون می توانند رسما درخواست خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه نمایند.

لازم به ذکر است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر دنیا بر پایه امتیازات و معیارها مهاجر جذب می نماید. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می نماید. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می گردد. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

در این پذیرش از قاعده tie-break استفاده شد. متقاضیانی که حداقل 75 امتیاز داشتند و پروفایل اکسپرس انتری خود را قبل از 12 سپتامبر 2020 راس ساعت 15:31 به وقت استاندارد شرقی ارائه داده بودند در این پذیرش دعوتنامه دریافت کردند.

مهاجرت به کانادا به وسیله اکسپرس انتری فرایندی دو مرحله ای است. در مرحله اول متقاضیانی که واجد شرایط حداقل یکی از سه برنامه مهاجرتی اسکیلدورکر فوق هستند پروفایل خود را بر روی وبسایت اداره مهاجرت کانادا آپلود می نمایند. سپس در سیستم CRS یا سیستم جامع رتبه بندی بر حسب عوامل متعددی منجمله سن، تحصیلات، سابقه کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می شوند.

در مرحله دوم، اداره مهاجرت هر دو هفته یک بار از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می نماید تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه نمایند. متقاضیانی که دعوتنامه یا ITA دریافت می نمایند می توانند به اداره مهاجرت کانادا درخواست خود را برای دریافت اقامت دائم کانادا ارائه نمایند.

برنامه مهاجرت استانی بعد از اکسپرس انتری دومین شیوه اصلی مهاجرت به کاناداست. بیشتر استان ها و منطقه ها کانادا سیستم گزینش مهاجر خود را به وسیله برنامه مهاجرت استانی جهت استقبال از مهاجران ماهر و تامین احتیاج بازار کار خود اداره می نمایند.

لازم به ذکر است در سال 2020 علرغم همه گیری کرونا اکسپرس انتری سال رکوردشکنی را پشت سر گذاشت. در این سال کانادا مجموعا 108350 دعوتنامه صائر کرد و برنامه ریزی نمود تا طی سال های بعد هم برای بهبود افتصاد خود که از کرونا آسیب دیده مهاجران بیشتری را بپذیرد. در ششم و هفتم ژانویه سال 2021 هم کانادا دو پذیرش نخست سال 2021 را برگزار کرد. کانادا میخواهد طی سال 2021 مجموعا برای 401 هزار متقاضی مهاجرت دعوتنامه صادر کند. از این تعداد 108 هزار متقاضی به وسیله برنامه های مهاجرتی تحت مدیریت اکسپرس انتری وارد کانادا خواهند شد. سال بعد یعنی 2022 این تعداد به 110500 نفر افزایش خواهد یافت و این تعداد در سال 2023 به 113,750 خواهد رسید.

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه ای فرضی از یک زوج که در این پذیرش دعوتنامه دریافت نموده اند توجه کنید:

امیر 33 و متاهل است. او لیسانس خود را در ماه مه 2019 در کانادا گرفته است. پس از تمام شدن دوره لیسانس به عنوان مدیر رستورانی در کانادا مشغول به کار بوده است. قبل از آمدن به کانادا هم در ایران مدیر رستوران بوده است. همسر امیر هم 30 ساله است و در کانادا یک سال سابقه کار حسابداری دارد. هر دوی آنها در آزمون آیلتس شرکت کردند و در تمام مهارت های زبانی نمره 6 گرفتند. امیر باعث شد به عنوان متقاضی اصلی هر دو وارد صف انتطار اکسپرس انتری شوند. آنها با داشتن 473 امتیاز CRS برای دریاعت دعوتنامه در پذیرش امروز سیزدهم فوریه 2021 واجد شرایط بوده اند.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1331

به "پذیرش تاریخی اکسپرس انتری با دعوت از بیش از 27 هزار متقاضی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرش تاریخی اکسپرس انتری با دعوت از بیش از 27 هزار متقاضی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید