پرطرفدارترین و اشتها آورترین غذا های خیابانی دنیا

به گزارش مجله پزشکی، غذاهای فست فودی در سراسر دنیا از محبوبیت بالایی برخوردارند.

پرطرفدارترین و اشتها آورترین غذا های خیابانی دنیا

به گزارش، غذاهای محبوب در سراسر دنیا به گردشگران، به ویژه جوانان یاری می نماید تا با بودجه محدود از سفرهای خود لذت ببرند و در اینجا ما مشهورترین غذاهای دنیا را مرور می کنیم.

غذاهای فست فودی در سراسر دنیا از محبوبیت بالایی برخوردارند، زیرا سفر به هر یک از این کشورها ممکن است شما را مجبور به خوردن معروف ترین فست فود ها کند.

این وعده های غذایی مزه محلی هر کشور و آنچه مردم محلی روزانه می خورند را نشان می دهد و غذاهای خیابانی در سراسر دنیا به گردشگران به ویژه جوانان یاری می نماید تا سفر خود را با بودجه محدود به انتها برسانند، و اینها بعضی از انواع این غذاها هستند. غذاهای کشورهای مختلف:

این یک غذای سنتی آلمانی است که شامل سوسیس برش خورده و با سسی مانند سس کچاپ با بعضی ادویه ها، به اضافه سیب زمینی سرخ شده، است و از نظر طعم و مقرون به صرفه بودن (کمتر از سه دلار) مشخصات فست فود را دارد.

یک وعده غذایی که در استان های جنوبی هند پخش می گردد و شامل یک نان و یک بشقاب مرغ است که با کاری پخته شده است و یکی از غذاهای فوری است که روی چرخ دستی ها سرو می گردد و این غذا سرشار از فیبر و پروتئین است و قیمت آن مقرون به صرفه و کمتر از سه دلار است و می توان آن را ایستاده خورد و مشهورترین شهرهایی که این غذا در آن سرو می گردد، بمبئی است.

آنها پیراشکی های کوچک چینی هستند که با موادی که خریدار دوست دارد؛ سبزیجات یا گوشت پر می شوند و به فروش می رسند. این پنکیک ها با بخار پخته می شوند و دارای طعم خوب و سبک هستند و قیمت آنها از 1.4 دلار تجاوز نمی نماید و در شانگهای و بازارهای محبوب بیشتر مشهور هستند.

این غذای معروف کانادایی است که از استان کبک کانادا سرچشمه می گیرد و از مواد زیادی در یک بشقاب تشکیل شده است و حاوی سیب زمینی سرخ شده، پنیر و سس در این مخلوط عجیب و غریب است. جشنواره ای سالانه برای این غذا در شهر اتاوا برگزار می گردد و کانادایی ها به علت طعم خوشمزه آن به اسم یک غذای سریع و بعلاوه قیمت مناسب آن که از چهار دلار تجاوز نمی نماید، آن را دوست دارند.

آنها ساندویچ های ویتنامی هستند که تحت تأثیر دوره های حملات خارجی ها به این کشور قرار گرفته اند، زیرا در نان فرانسوی (باگت) آمده و حاوی گزینه های زیادی از گوشت و سبزیجات است که خریدار ترجیح می دهد و هزینه آنها بیش از یک دلار یا نیم دلار نیست.

دانگو شامل توپ های سفید روی چوب های چوبی است که از آرد برنج تهیه شده و روی آتش ذغال کباب شده و با سس و کنجد سرو می گردد و ژاپنی ها آن را به اسم یک غذای سریع می خورند. این غذا در سراسر ژاپن پخش می گردد و قیمت دانگو از یک دلار تجاوز نمی نماید و در فصل زمستان محبوبیت زیادی دارد، زیرا علاوه بر طعم خوب، گرما را هم فراهم می نماید.

سنبوسه یا به طور عامیانه سمبوسه از خوراک های بسیار دیرینه ای است که نخستین بار از خاور میانه به کشورهای آسیایی جنوبی، غربی و آفریقایی ورود پیدا کرد. جالب است بدانید ریشه واژه سمبوسه که امروزه مشتقات آن در سایر کشورهای خارجی هم استفاده می گردد فارسی بوده (سنبوسَگ) و شواهدی از آن هم در اشعار اسحاق موصلی و کتاب تاریخ بیهقی وجود دارد. البته این طعام خراسانی با آنچه امروزه به اسم سمبوسه در گوشه خیابان های شهر به فروش می رود فرق دارد. در واقع سمبوسه امروزی ایران مشتقاتی از سمبوسه های هندی است که در کشورمان رواج پیدا نموده است.

همان طور که از نامش پیداست این غذای خیابانی منشا ترکی داشته و از ترکیب دو کلمه یرآلما به معنای سیب زمینی و یومورتا به معنای تخم مرغ گرفته شده است. این غذای سالم و مقوی ترکیبی از کره با تخم مرغ و سیب زمینی له است که به همراه ترشی و سبزیجاتی چون خیارشور، جعفری، نعنا خشک و گوجه فرنگی به صورت ساندویچ آماده می گردد. یرآلما یومورتا در شهرهای آذری زبان ایران بسیار پرطرفدار است،به ویژه در شهرهای تبریز و ارومیه که یرآلما یومورتا، حکم فلافل برای جنوبی ها را دارد.

سوسیس ریشه ایرانی ندارد اما سوسیس بندری از ابداعات ایرانی ها است. نخستین بار در اوایل سده سیزدهم فردی شوروی تبار به نام لیشنیسگی فراوری سوسیس را در بندرانزلی شروع کرد، طولی نکشید که محبوبیت آن در سراسر ایران باب شد. در این میان ابتکار آبادانی ها و تبدیل سوسیس به غذایی که بیشتر با ذائقه جنوبی هماهنگ باشد سوسیس بندری را متولد کرد. سوسیس بندری غذای تند و تیزی است که امروزه علاوه بر آبادان و استان های جنوبی در سراسر ایران بسیار محبوب است.

اگر شما هم در شهر خود غذای خیابانی سراغ دارید حتما در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: تابناک باتو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1230

به "پرطرفدارترین و اشتها آورترین غذا های خیابانی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرطرفدارترین و اشتها آورترین غذا های خیابانی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید