کرمانشاه قطب پتروشیمی کشور می گردد

به گزارش مجله پزشکی، خبرنگاران/کرمانشاه معاون مالی استانداری کرمانشاه گفت: با اجرای پروژه های تعریف شده، کرمانشاه قطب پتروشیمی کشور می گردد.

کرمانشاه قطب پتروشیمی کشور می گردد

بهزاد باباخانی در مراسم معارفه مدیرعامل نو پتروشیمی کرمانشاه با اشاره به صندلی ویژه نفت و گاز و پتروشیمی در اقتصاد کشور گفت: هم اکنون در کشور ما بیش از 33 تریلیون متر مکعب ذخایر گازی و بیش از 160 میلیارد بشکه ذخایر نفتی وجود دارد و این نشان می دهد که قابلیت ما در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی یک قابلیت خاص و ویژه است و ایجاد زنجیره ارزش در این حوزه می تواند یک قابلیت و ظرفیت بین المللی را برای کشور ما ایجاد کند.

وی در ادامه گفت: یکی از مهمترین مسائلی که امروزه در سطح بین الملل مطرح می باشد گرایش به انرژی پاک است و بسیاری از کشورها به این سمت حرکت نموده اند که این موضوع در بلندمدت بازار نفت و گاز را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش مصرف آنها خواهدشد، لذا لازم است در کشور به سمت صنایع پایین دست با ارزش اضافه کرده بالا حرکت کنیم.

معاون استاندار کرمانشاه اضافه کرد: صنعت پتروشیمی صنعت تاب آور و مقاوم در برابر تحریمهای ظالمانه است و در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بر توسعه آن تاکید شده و ما به عینه دیدیم که صنعت پتروشیمی در جریان تحریم ها چه خدمت بزرگی به اقتصاد کشور از لحاظ ارزآوری کرد و این مصداق کامل اقتصاد مقاومتی است. بعلاوه این شرکت ها طی چند سال اخیر از خوش حساب ترین و شفاف ترین شرکتها در بازگشت ارز به کشور و هم صنایع شفاف در بورس بوده اند که ضمن جلب اعتماد عمومی، بخش زیادی از مواد اولیه مورد احتیاج اقتصاد و صنایع کشور را هم تامین می نمایند که نمونه شاخص آن شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه است که توانسته با فراوری اوره و آمونیاک هم احتیاج کشاورزی داخل را تامین و هم در امر صادرات فعال باشد.

باباخانی در ادامه با اشاره به برنامه های تدوین شده برای توسعه صنعت پتروشیمی استان، گفت: سال گذشته اتفاق مهمی در عرصه پتروشیمی استان کرمانشاه رخ داد و آن هم تهیه و تنظیم سندی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی به وسیله وزارت نفت بود که بر اساس آن 15 طرح در حوزه پتروشیمی و صنایع مربوطه برای اجرا در استان کرمانشاه پیش بینی شده که در صورت تحقق، کرمانشاه به یکی از قطب های مهم پتروشیمی کشور تبدیل می شود.

وی اضافه کرد: در این سند چهار پروژه بالادستی صنعت نفت و گاز مانند میادین نفت و گاز نفت شهر، بیستون، سومار و امام حسن(ع) پیشرفته و بعلاوه طرح بزرگ پالایشگاه و پتروشیمی شامل یک پالایشگاه و دو پتروشیمی اجرایی می شود که پتروشیمیGTPP اسلام آباد با سرمایه گذاری بیش از14 هزار میلیارد تومان تا به امروز شش درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و نهایتا اینکه شش پتروشیمی پایین دست دیگر هم در استان عملیاتی می شود.

معاون استاندار کرمانشاه گفت: در ضمیمه این سند، تفاهمنامه ای هم بین وزارت نفت، استانداری و سازمان فنی و حرفه ای تنظیم شده که در آن سازمان فنی و حرفه ای مکلف است 2500 نیروی متخصص و ماهر را برای فعالیت در حوزه پتروشیمی آموزش دهد و این باعث می شود که از قابلیت ها و توانمندیهای نیروی انسانی استان در حوزه پتروشیمی استفاده شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1225

به "کرمانشاه قطب پتروشیمی کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمانشاه قطب پتروشیمی کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید