انتقاد مجلس انگلیس از مذاکرات پوشالی لندن با حکومت بحرین

به گزارش مجله پزشکی، با وجود انتقاد گسترده از سیاست دولت انگلیس در حمایت از حکومت ناقض حقوق بشر بحرین، معاون وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرد، مقامات بحرینی تمایل به حرکت در جهت مثبت دارند و حمایت از آن ها ادامه می یابد.

انتقاد مجلس انگلیس از مذاکرات پوشالی لندن با حکومت بحرین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نمایندگان مجلس انگلیس در جلسه عصر پنجشنبه، از چشم پوشی دولت دربرابر نقض قوانین حقوق بشر از سوی حکومت بحرین انتقاد کردند.

به نوشته روزنامه گاردین، این نقدها پس از آن مطرح شد که هریت مک کالوچ معاون ریاست انجمن حقوق بشری ریپریو به انتقاد از چشم پوشی دولت در مقابل نقض قوانین حقوق بشر از سوی حکومت بحرین پرداخت.

مک کالوچ، جیمز کلوِرلی معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا را به انجام گفت وگوهای پوچ بیشتر درخصوص مسئولیت های اخلاقی بریتانیا در حفاظت از حقوق بشر در بحرین متهم کرد.

این فعال انگلیسی گفت: دو بحرینی به خاطر اعترافاتی که داشته اند، روز دوشنبه اعدام شدند و انگلیس از لاپوشانی شکنجه شدن آن ها حمایت کرده است. گفت وگوی بی پرده با بحرین کافی نیست.

پیتر باتملی نماینده محافظه کار مجلس در جلسه مجلس از کلوِرلی درخواست کرد مسئله حکم اعدام این دو فعال بحرینی را با دولت بحرین مطرح کرده و با مجلس انگلیس، سازمان عفو بین الملل، انجمن ریپریو و دیدبان حقوق بشر، در این زمینه همکاری کند.

استفان داوتی، معاون وزیر امور خارجه دولت در سایه انگلیس نیز در جلسه مجلس با اشاره به شکنجه بی رحمانه این دو فعال بحرینی برای اعتراف دریافت از آن ها گفت: دولت [انگلیس] از سال 2012 تا کنون 5 میلیون پوند به بحرین کمک کرده است و آمار اعدام فعالان و نقض حقوق بشر در این کشور همچنان فرایند افزایشی دارد.

تام تاگنهات رئیس کمیته امور خارجی مجلس عوام با اشاره به گزارش سال 2018 این کمیته درباره شکنجه این دو شهفرایند بحرینی، از کلورلی خواست درباره موضع دولت انگلیس در قبال این اعدام های سیاسی بیشتر فکر کند.

از سوی دیگر اندی اسلاوتر نماینده حزب کارگر انگلیس گفت 26 شهفرایند بحرینی دیگر نیز به اعدام محکوم شده اند که 10 نفر از آن ها پای اعدام هستند. وی از دولت انگلیس درخواست کرد، به مسئولیت هایی که بر گردن مقاماتی نظیر ناصر بن حمد ولیعهد پادشاه بحرین است، نگاهی دقیق تری داشته باشد.

کلورلی در پاسخ که این نمایندگان مدعی شد: خانواده سلطنتی بحرین تمایل خود را نسبت به بهبود شفافیت حکومت و انتقادپذیری دولت نشان داده اند.

وی با رد درخواست نمایندگان درخصوص قطع کمک های انگلیس به حکومت بحرین گفت: تا زمانی که آن ها به بیان اشتیاق خود به تقویت ساختارها و حرکت در جهت مثبت ادامه می دهند، ما نیز به حمایت خود از آن ها در همین جهت ادامه می دهیم.

ادعاهای کلورلی در حالی مطرح شد که هفته گذشته وزیر دادگستری بحرین خالد بن علی آل خلیفه، پفراینده های دو زندانی سیاسی شیعه به نامهای زهیر ابراهیم جاسم و حسین راشد که محکوم به اعدامند را به معاون امور قانونی و سیاسی دفتر پادشاه بحرین تحویل داد.

با این اقدام هم اکنون پفراینده 10 نفر از زندانیان سیاسی (انقلابی) محکوم به اعدام در اختیار دفتر پادشاهی بحرین قرار گرفته است و آنها با خطر اعدام روبرو هستند و اجرای حکم آنها تنها نیازمند امضای پادشاه است.

وبگاه دیلی ماوریک روز سه شنبه از همدستی نیروی دریایی انگلیس با نیروی دریایی عربستان، امارات و بحرین و ارائه آموزشهای لازم به آنها در زمینه محاصره بنادر یمن پرده برداشت.

در جنگ یمن که با حمایت آمریکا و انگلیس از عربستان از فروردین 1394 آغاز شده است بیش از صد هزار یمنی جان خود را از دست داده اند و میلیون ها خانواده طی این مدت آواره شدند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 526

به "انتقاد مجلس انگلیس از مذاکرات پوشالی لندن با حکومت بحرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد مجلس انگلیس از مذاکرات پوشالی لندن با حکومت بحرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید