روسای هیئت های ورزشی بدون سیاسی کاری انتخاب شوند

به گزارش مجله پزشکی، خبرنگاران/کرمان استاندار کرمان گفت: باید نهضت مسابقات محلی در استان راه بیندازیم و همه پیشکسوتان را در توسعه ورزش استان و هم نظارت بر آن دخیل کنیم.

روسای هیئت های ورزشی بدون سیاسی کاری انتخاب شوند

به گزارش خبرنگاران ، علیرضا رزم حسینی صبح امروز 17 خردادماه در جلسه شورای ورزش استان کرمان اظهار کرد: طرح جامع ورزش کرمان یک طرح پایدار استانی است و هر کس که بیاید باید آن را ادامه بدهد، زیرا روی این طرح کار شده است.

وی با اشاره به اینکه یک و نیم میلیارد تومان برای اجرای طرح توسعه ورزش استان کرمان اختصاص داده شد، اضافه نمود: ورزش یک امر ضروری و حیاتی است و بخشی از هزینه های گزافی که در حوزه سلامت پرداخت می کنیم، به دلیل عدم انجام فعالیت های ورزشی است.

رزم حسینی توضیح داد: یکی از شاخص های بسیار مهم و تاثیرگذار در توسعه یافتگی کشورها، مربوط به ورزش است و امروز کارکنان کارخانجات پیشرفته جهان اول ورزش می نمایند و بعد سراغ کارشان می فرایند.

وی بیان نمود: اگر در استان کرمان سند جامع توسعه ورزش را مطرح کردیم برای این بود که بتوانیم هزینه های گزافی که در باشگاه های ورزشی برای بازیکنان خارجی و غیربومی می گردد را کاهش بدهیم که بخش عمده ای از این هزینه ها هزینه های تشریفاتی است.

استاندار کرمان گفت: قرار این بود که ورزش استان را به سطح متعالی برسانیم و یک سند کاملا کارشناسی شده و از پایین به بالا تدوین شد و ایده ای که در کشور نیست را مطرح کردیم.

وی اضافه نمود: قرار نیست امکانات را به مناطقی که کار ننموده اند، بدهیم و آنچه که دنبال آن بودیم و همه بر آن توافق کردند، علاوه بر طرح اجرایی، تکمیل جدول اماکن ورزشی نیز باید انجام گردد و همه امکانات استان از مساجد و تکایا تا مدارس و دانشگاه ها و کارخانجات در خدمت ورزش استان به عنوان پیوست سند قرار بگیرند.

رزم حسینی توضیح داد: اگر بتوانیم از هزینه های اجرا شده در ساخت و ساز پروژه های ورزشی استان استفاده کنیم، بهتر از هزینه جدید است.

وی بیان نمود: بخشی از هزینه هایی که برای طرح توسعه ورزش در مرحله اول اختصاص داده شد، از جهت اصلی خود منحرف و در جای دیگر هزینه شد که به همین دلیل کار متوقف شد.

استاندار کرمان گفت: حداکثر طی یک هفته آینده ارزیابی انجام و نظر هیئت های ورزشی گرفته شده تا برای رفع مسائل سند توسعه ورزش اقدام گردد.

وی اضافه نمود: هر طرح خوبی اگر بد اجرا گردد و مجری خوب نداشته باشد، زیر سوال می رود و اجرای سند توسعه ورزش استان پشتکار و پیگیر می خواهد و مدیران باید توسعه گرا باشند و در حوه ورزش دنبال تعالی ورزشی هستیم.

رزم حسینی اظهار کرد: ایراد دریافت و منفی بافی کردن خیلی آسان است و اگر همه پذیرفته ایم سند خوبی داریم، باید پای آن ایستاده و کار را انجام بدهیم و در جهت اشکالات را رفع کنیم.

وی توضیح داد: ورزش معلولان بسیار مهم و مورد توجه سند توسعه ورزش استان است و هیئت ورزشی جانبازان و معلولان استان کرمان کارنامه درخشانی دارد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان بیان نمود: باید نهضت مسابقات محلی در استان راه بیندازیم و همه پیشکسوتان را در توسعه ورزش استان و هم نظارت بر آن دخیل کنیم و اگر استان بتواند سند را به خوبی اجرا کند، منابع را تامین می کنیم و در صورت انحراف منابع، آن را قطع خواهیم کرد.

وی اضافه نمود: روسای هیئت های ورزشی باید بدون سیاسی کاری انتخاب شوند و کسانی باشند که پیشکسوت و متخصص این حوزه باشند.

رزم حسینی توضیح داد: جامعه ای پیشرفت می نماید که مردم آن مطالبه گر، مقامات آن نقدپذیر باشند و تک تک آحاد جامعه خود را در سرنوشتشان سهیم بدانند.

وی بیان نمود: سند توسعه ورزش استان از روزمرگی جلوگیری می نماید و نباید اجازه بدهیم که جامعه ورزش ما دچار روزمرگی گردد.

استاندار کرمان با تاکید بر جهاد ورزشی گفت: یک مدیر جوان را در حوزه ورزش استان انتخاب نموده ایم و امیدواریم با اقدامات جهادی خود بتواند برنامه های مورد نظر را اجرایی کند.

نباید استان های دیگر در اجرای سند ورزش از کرمان جلو بیفتند

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار کرمان گفت: براساس اطلاعاتی که از برخی فدراسیون ها داریم، این نگردد که استان های دیگر در اجرای طرح توسعه ورزش از استان کرمان جلو بیفتند.

به گزارش خبرنگاران،حمید ذکاءاسدی صبح امروز 17 خردادماه در جلسه شورای ورزش استان کرمان اظهار کرد: براساس وظیفه دولت در شروع کار و با ابتکارات استاندار سند توسعه ورزش استان و خط و مشی استراتژیک در حوزه سلامت و تدوین سند امنیت غذایی به عنوان مکمل صورت گرفت.

وی اضافه نمود: آنچه که وظیفه دولت بود و البته در هیچ جا تعریف نشده بود، در استان کرمان و به همت استاندار طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان شکل گرفت اما در اجرا مسائلی داریم که هیئت ها و مجریان باید دنبال ابتکار عمل بوده و راه هایی برای تامین منابع مالی پیدا نمایند.

ذکاءاسدی هشدار دارد: براساس اطلاعاتی که از برخی فدراسیون ها داریم، این نگردد که استان های دیگر در اجرای طرح توسعه ورزش از استان کرمان جلو بیفتند.

وی توضیح داد: گنج های خوبی در جای جای استان کرمان در استعدادهای ورزشی داریم که در این طرح تا به امروز شناخته شدند، اما بهترین طرحها مجریان خوب می خواهند و مجریان سند توسعه ورزش، هیئت های ورزشی هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: قرار بود طرح توسعه ورزش در چند رشته شروع شده و به دیگر رشته های ورزشی تسری داده و ادامه یابد.

وی اضافه نمود: با کوشش استاندار و نمایندگان، بودجه بسیار خوبی برای ورزش استان در امسال قرار داده شده که زمینه سازی خواهد بود.

ذکاءاسدی با اشاره به ظرفیت خیّران گفت: در استان کرمان بیشترین خیّران را داریم که برخی از این عزیزان در زمینه های امنیتی کار می نمایند و باید از سوی اداره کل ورزش و جوانان و هیئت ها کار بیشتری اجرا شده و موارد مورد نظر در قالب سند توسعه ورزش ادامه پیدا کند.

وی بیان نمود: همه فعالیت های ورزشی هیئت ها و کسانی که می خواهند در ورزش قهرمانی و همگانی کار نمایند، باید در چارچوب سند توسعه ورزش استان کرمان باشد.

کرمان احتیاجمند استادیوم های قهرمانی است

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: استان کرمان احتیاجمند استادیوم های قهرمانی است و همچنین سالن چند منظوره 6 هزار نفری و استخر قهرمانی 50 متری احتیاج داریم.

به گزارش خبرنگاران ، محمدتقی امیری خراسانی صبح امروز 17 خردادماه در جلسه شورای ورزش استان کرمان اظهار کرد: 51 هیئت ورزشی در استان داریم که 38 هیئت با رییس و 13 هیئت با سرپرست اداره می شوند که در تابستان با تشکیل مجامع روسای این هیئت ها نیز مشخص می گردد.

وی با اشاره به ماده 88 قانون وزارت ورزش و جوانان اضافه نمود: تعداد 203 اماکن ورزشی قابل واگذاری داریم و 145 مکان اجاره نرفته وجود دارد که در هفته آینده به مزایده گذاشته خواهند شد.

امیری خراسانی توضیح داد: یکی از اقدامات مثبت وزارت ورزش در دولت تدبیر و امید تخصیص 27 درصد مالیات بر ارزش اضافه نموده در امسال به میزان 404 هزار میلیون ریال بود که 20 درصد مربوط به حوزه جوانان و 80 درصد برای پروژه های ورزشی و طرح های ورزشی آموزش و پرورش است و امسال پروژه های ورزشی که بیش از 50 درصد پیشرفت داشته اند را به اتمام میرسانیم.

وی در ادامه بیان نمود: 436 باشگاه ورزشی دارای مجوز در استان داریم و حدود 50 باشگاه فاقد مجوز یا تاریخ اعتبار گذشته هستند که نظارت بر باشگاه ها را تقویت می کنیم تا نگرانی های خانواده ها در این زمینه رفع گردد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به طرح جهاد ورزشی گفت: اعلام فراخوان داده ایم کسانی که می توانند برای آموزش رشته های مخلف ورزشی در مناطق محروم به صورت داوطلبانه کار نمایند.

وی اضافه نمود: استان کرمان احتیاجمند استادیوم های قهرمانی است و همچنین سالن چند منظوره 6 هزار نفری و استخر قهرمانی 50 متری احتیاج داریم.

امیری خراسانی بر تکمیل مجموعه ورزشی امام علی(علیه السلام) کرمان تاکید و بیان نمود: ستاد بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، اندونزی و المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو ژاپن را داریم که باید استعدادیابی و استعدادپروری و اجرای مسابقات ورزشی استانی و بین المللی را در این راستا مد نظر قرار دهیم.

وی توضیح داد: برای تامین مالی مورد احتیاج پروژه های ورزشی می توانیم از ظرفیت مشخص های مالی مناطق مختلف استان استفاده کنیم.

امیری خراسانی بیان نمود: تسهیل فرایند اداری در تغییر کاربری و واگذاری به وسیله ماده 27 و حمایت از پروژه های ملی در جهت ساخت سالن تخصصی برای هر رشته ورزشی و ... از خواسته های مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از استاندار بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در انتها با اشاره به عملکرد طرح توسعه ورزش استان کرمان گفت: عدم برگزاری مسابقات، بزرگ ترین مشکل در اجرای طرح بود که در امسال مسابقات را برگزار خواهیم کرد و یکی از دغدغه های اصلی، موارد مالی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 80

به "روسای هیئت های ورزشی بدون سیاسی کاری انتخاب شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسای هیئت های ورزشی بدون سیاسی کاری انتخاب شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید