سالانه بالغ بر 30 هزار تن گوشت قرمز در لرستان فراوری می گردد

به گزارش مجله پزشکی، خبرنگاران/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با تکمیل مجتمع دامپروری صنایع دفاع شهرستان دورود 50 نفر به طور مستقیم و 150 نفر به طور غیرمستقیم مشغول کار می شوند.

سالانه بالغ بر 30 هزار تن گوشت قرمز در لرستان فراوری می گردد

اسفندیار حسنی مقدم در جریان بازدید از فرایند احداث مجتمع ارغوان گوشت اتکا صنایع دفاع شهرستان دورود که امروز 23 شهریورماه صورت گرفت، با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت ها پتانسیل های بالقوه لرستان توسعه صنعت دامپروری است، اظهار کرد: سالانه بالغ بر 30 هزار تن گوشت قرمز و 280 هزار تن شیر در لرستان فراوری می گردد.

وی توضیح داد: توسعه صنعت دامپروری در دستور کار ما قرار گرفته است، در این راستا سال جاری مجوز پروژه دامپروری صنایع دفاع شهرستان دورود صادر و کلنگ زنی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی مجتمع 21 هزار رأسی دام سبک و پرواری و 4000 رأسی دام سنگین پرواری صنایع دفاع شهرستان دورود شروع شده است، اعلام کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان به وسیله بخش خصوصی و سازمان اتکا در حال احداث است.

حسنی مقدم اعلام کرد: با بهره برداری از این مجتمع 1500 تن گوشت قرمز به ظرفیت گوشت استان اضافه و امنیت غذایی پایدارتر می گردد.

وی اضافه نمود: با تکمیل مجتمع دامپروری صنایع دفاع شهرستان دورود 50 نفر به طور مستقیم و 150 نفر به طور غیرمستقیم مشغول کار می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: با تکمیل این پروژه و دیگر پروژه های دامپروری، شهرستان دورود در حوزه دامپروری پیشرو خواهد بود.

لازم به ذکر است، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان و هیئت همراه بعلاوه از طرح احداث گاوداری 7000 رأسی و طرح توسعه گاوداری خدایی در شهرستان دورود بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1208

به "سالانه بالغ بر 30 هزار تن گوشت قرمز در لرستان فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه بالغ بر 30 هزار تن گوشت قرمز در لرستان فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید