مبتلایان کرونا تا سرانجام دوره بیماری نباید واکسن آنفلوآنزا تزریق نمایند

به گزارش مجله پزشکی، متخصص بیمارى هاى عفونى و گرمسیرى دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان گفت: افرادی که به کرونا مبتلا شده اند تا سرانجام دوره بیماری نباید واکسن آنفلوآنزا را تزریق نمایند چراکه امکان تداخل پادتن کرونا در بدن این افراد با پادتن آنفلوآنزا وجود دارد.

مبتلایان کرونا تا سرانجام دوره بیماری نباید واکسن آنفلوآنزا تزریق نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، پریوش داوودیان گفت: ما هیچ نوع واکسنی را در حالتی که فرد مبتلا به یک بیماری ویروسى نظیر کرونا باشد، تزریق نمی کنیم چرا که هر واکسنی عوارضی دارد و در صورت تزریق به فرد مبتلا به کرونا، عوارض واکسن و علائم بیمارى با یکدیگر اشتباه گرفته می گردد.

ادامه داد: وقتی این تداخل به وجود بیاید دیگر تعیین نمی گردد که علائم بروز نموده جزو عوارض واکسن است یا علائم ابتلا به بیمارى و باید تمام عوارض داروها و واکسن ثبت گردد.

وى توضیح داد: افرادی که به کرونا مبتلا شده اند تا انتها دوره بیماری نباید واکسن آنفلوآنزا را تزریق نمایند چرا که پادتن کرونا در بدن این افراد در حال ساخت است و با پادتن واکسن آنفلوآنزا تداخل ایجاد می نماید و پاسخ مطلوب از تزریق واکسن به دست نمى آید.

رئیس مرکز تحقیقات بیمارى هاى عفونى و گرمسیرى هرمزگان اعلام نمود: مبتلایان به کووید19 تا هنگامی که هیچ علائمی نداشته باشند نباید واکسن را تزریق نمایند که معمولاً این مدت برای بیماران بستری و دارای شرایط وخیم تا یک ماه بوده و برای سایر مبتلایان 3 هفته است.

دکتر داوودیان درباره اولویت تزریق واکسن براى کادر بهداشت و درمان اظهار کرد: واکسن آنفلوآنزا برای پرسنل بهداشت و درمان باید تزریق گردد اما به دلیل کمبود و تقاضاى بالاى واکسن، برای پرسنلی که بیشتر با بیماران کرونایی در ارتباط هستند، تزریق صورت می گیرد.

در سال جارى تقاضا براى واکسن آنفلوآنزا افزایش داشته است چرا که اپیدمى کرونا کماکان انتها نیافته است و خطر شیوع هر دو بیمارى خطرناک است؛ اما چنانچه مردم نتوانستند واکسن آنفلوآنزا را تزریق نمایند تنها با رعایت سه اصل بهداشتى شست وشوی دست ها، استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی قادر به پیشگیرى از ابتلا به هر دو بیمارى خواهند بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 658

به "مبتلایان کرونا تا سرانجام دوره بیماری نباید واکسن آنفلوآنزا تزریق نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبتلایان کرونا تا سرانجام دوره بیماری نباید واکسن آنفلوآنزا تزریق نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید