معاون شهردار تهران: معاینه فنی خودروها باید سطح بندی گردد ، تغییر شرایط برای گرفتن گواهی برتر

به گزارش مجله پزشکی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت: معتقدیم که معاینه فنی باید سطح بندی گردد و این پیشنهاد از سوی معاونت حمل و نقل تهران مطرح شده و باید کار ویژه ای با سازمان محیط زیست و وزارت کشور گردد که در حال آنالیز هستیم.

معاون شهردار تهران: معاینه فنی خودروها باید سطح بندی گردد ، تغییر شرایط برای گرفتن گواهی برتر

به گزارش خبرنگاران، جلال بهرامی با بیان این مطلب اضافه نمود: معتقدم که معاینه فنی نباید برای همه کشور با یک نگاه دیده گردد. چرا که در بعضی شهرها که مسئله آلودگی هوایشان جدی است باید معاینه فنی خاص همان شهر اجرا گردد تا بتوان تا حدودی بر معضل آلودگی هوا غلبه کرد.

وی با بیان اینکه معاینه فنی در کلان شهری مثل تهران که هوای آن در طول سال 200 روز آلوده است، باید سطح بندی گردد، ادامه داد: خودروها باید بر اساس اندازه آلایندگی که فراوری می نمایند، بتوانند در سطح شهر تردد نمایند و بعضی از خودروها در روزهای آلوده سال نباید اجازه تردد در شهر را داشته باشند و حتی در بعضی کلانشهرها نباید اجازه تردد به بعضی از خودروها داد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه نباید اینگونه باشد که یک خودرو چهار سال بعد از فراوری تازه به فکر اخذ معاینه فنی بیفتد و اقدام کند، گفت: خودروها بر اساس سال کارکرد، مدل و مصرف سوخت باید آنالیز شده و بعضی از آنها حتی اگر معاینه فنی شان تأیید گردد، نباید تردد نمایند؛ چرا که مصرف سوخت بالایی دارند و آلایندگی ایجاد می گردد و بعضی از خودروها که در حال حاضر معاینه فنی دریافت می نمایند، در کلانشهری همانند تهران حتما باید معاینه فنی برتر بگیرند که حداقل های آلایندگی را داشته باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1402 بروزرسانی: 6 شهریور 1402 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1696

به "معاون شهردار تهران: معاینه فنی خودروها باید سطح بندی گردد ، تغییر شرایط برای گرفتن گواهی برتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون شهردار تهران: معاینه فنی خودروها باید سطح بندی گردد ، تغییر شرایط برای گرفتن گواهی برتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید